Tuesday

Monday08022016

Pagi nih aku breakfast kat rumah, dah tak kedai dah sebab tak cukup waktu. Katanya nak bertolak balik ke KL lepas breakfast tuh. So aku meround sekali lagi dengan fatbike, kalaulah hari-hari macam nih, kempis perut aku. Terbayang yang betapa bestnya kalau berfatbiking kat pantai Cherating.




Long sama Teh sampai pagi nih, so 7 out of 11 adik beradik yang balik, that ain't bad. Pukul 12 kitaorang bertolak balik, yang tinggal cuma mak, Long dan Teh sekeluarga. Besok mak balik pe pondok di Jerantut Ferry. Masa berpeluk-pelukan dengan mak, mak beria suruh aku doakan semoga mak selamat di pondok. "Mak nak balik ke sini, tak ada sapa nak jaga mak", mak kata gitu. Luluh hati aku mendengarnya, laju aje airmata aku keluar. 

Tebu yang Teh pegang tuh, aku yang tanam, sebelum ke Cherating dulu tuh.

Jalan tak jem pun, tak sampai pukul 2 dah sampai. Aku terus aje ke Bangsar, Ida ajak berhenti makan pun aku tak nak. Tidur jer lah kerjanya, aku tak suka tidur petang tapi sebab tak tahu nak buat apa dah. 

Lepas Isyak aku ke Bukit Bintang (where else lah kan?), cadangnya nak beli kasut, tali pinggang. I really have to look presentable untuk interview this Wednesday, yang dulu tuh aku tak pakai tali pinggang pun, kasut pun kasut yang ada panau. Aku sanggup tak bekam kepala ituhari, walaupun aku nak sangat. Sebab kalau nak bekam kat kepala, kena dicukur dulu.

Esok aje lah aku shopping dan buat, print apa-apa yang patut, I have the whole day tomorrow.