Sunday

Saturday13022016

Ada jugak niat aku untuk balik Cherating besok malam aje tapi aku rasa macam dah lama sangat aku kat KL nih. Lagipun, Monday nanti semua staff Kontraktor (tak tahu lah pulak pasal staff Konsultant, Mariposa kata nak balik Selasa sedangkan semalam beria CPM whatsapped aku tunjukkan contoh leave form Mariposa yang sepatutnya dah balik ke Cherating harinih. Dari dulu dah diaorang kena tipu bulat-bulat dek Mariposa tuh) akan balik dari long holiday, so aku kena ke site esok, lebih awal dari diaorang. Manalah tahu ada issue-issue lain yang aku perlu tahu.

Sempat lagi aku merempit pagi nih, cari beg sebab terbanyak pulak barang aku kali nih. So kali ini bawak 2 bags. Terrembat jugak sepasang kasut jogging sebab kasut aku dah haus tapaknya. Kalau jogging kat pantai, aku berkaki ayam, tapi kasut tuh untuk jogging kat buggy track. Terbeli jugak baseball cap sebab cap yang aku selalu pakai tuh dah lunyai, aku ada 2 caps lain tapi aku tak suka. Aku beli caps tu dulu sebab tak ada caps lain dah yang aku berkenan.

Susah aku nih, selalu sangat tertengok, termasuk (kedai) dan terbeli. Tertengok, termasuk, terbeli. Spender, stokin pun aku beli. Bab spender nih satu hal, aku nih pemalas sangat nak membasuh, hatta sehelai spender sekalipun. Jenis yang campak dalam tong. Sampai banyak. Aku tak hantar spender ke laundry, malu. Ituhari, tah macamana tah, adalah sehelai spender aku terlepas ke laundry, aku tak perasan. Dekat 2 minggu aku tak pergi hantar laundry lepas tuh. Bila kemaluan dah hilang barulah aku pergi semula, itupun saspen jer takut budak tuh kata, "Ha, tau dah. Cik pakai spender Renoma yer?"

Kasut yang aku tersalah beli ituhari, aku kasi kat this one guy yang kebetulan lalu masa aku nak keluar. Mulanya aku nak kasi ke Bangla tukang cuci apartment tapi dia tak nak. Pelik aku apasal dia tak nak. Terfikir jugak aku, nampak sangat kasut tuh "tak berharga", sebab memang tak berharga pun di mata Bangla tuh. 

Aku decided nak terus aje ke Terminal Bas di Bandar Tasik Selatan, tak kisahlah naik bas pukul berapa pun. Kalau bas malam, aku akan sempat merempit lagi seround. Aku terserempak lagi dengan budak yang "jual" Wakaf Quran dulu tuh, kali ini berdua. Dari jauh lagi dia dah tegur aku, aku tak cakap apa-apa pun mulanya, terus aku kasi duit untuk a few "lots", jugak untuk upah dia. Tapi sebelum blah, aku tepuk bahu dia sambil kata, "Bagus, you kena tegur ramai orang"

Aku naik bas pukul 4-30 pm, malaslah nak tunggu bas 10 malam. Itupun lenguh rasanya menunggu. Sampai Cherating pukul 9-30 pm, sampai 2 kali berhenti bas tuh, patutlah lambat. Aku tengok ada kesan hujan lebat, air bertakung di sana sini. Mintak-mintak tak ada apalah kat site, takut jugak aku sewage tank yang macam submarine tuh tercabut sebab cable nya banyak yang putus.

Lepas kemas-kemas apa yang patut, aku keluar cari makan. So I am back ke kehidupan asal di Cherating, kata aku dalam hati. Lama sangat aku cuti gamaknya sampaikan tokay tuh terlupa yang omelette aku tak ada cheese, aku order kata nak omelette jer, aku ingatkan dia tahu yang aku maksudkan cheese omelette. Aku pun tak cakap apa-apa bila diaorang charged aku harga cheese omelette. Benda kecik-kecik gitu, kan?