Sunday

Duit Terpijak?

Aku betul-betul tak ada masa nak update blog sekarang nih. Aku ada banyak cerita since aku terima offer kerja as a Supervisor/Manager kat this one restaurant. Aku kena attend training selama beberapa minggu, dari 8-30 pagi sampailah 12-30 pagi esok hari nya.

Aku pun tak tahu arahtuju nya aku lepas ini pasal both branches (tempat aku training dan yang baru nak buka tuh) nak kan service aku. I collected so many points sampaikan aku rasa Santa Clause pun boleh cemburu tengok guni-guni points aku.

Basically I'm putting my life on hold by accepting this job offer. Tak kisah, susah-susah aku berhenti dan cari kerja lain, kan?

InsyaAllah kalau ada masa aku akan update nanti, follow me on Twitter aje lah kalau nak tahu details.

-------------------------------
Without going into lengthy details aku nak cerita sesikit pasal satu khabar gumbira yang aku terima dari David/Hal (King Mongkut). Dalam sesebulan sekali aku akan beremail-emailan dengan diaorang, setakat tanya khabar gitu. 

Then satu hari, David beritahu aku yang dia ada nak cakap something, and so kitaorang bercakap kat talipun. Di luar pengetahuan aku, King Mongkut ada letak nama aku dalam will (wasiat) dia. Aku tak tahu lah berapa banyak, entah-entah bukan dalam USD. 

Since aku ditangkap dan dideport, dan since King Mongkut masih hidup, David tanya aku kalau-kalau aku nak tukarkan dari will (wasiat) kepada bentuk Trust Fund or something. Aku katalah yang terserah pada diaorang, the thought yang King Mongkut kenang jasa baik aku tu pun dah memadai. 

And so, lepas cerita-cerita, by end of 2014 , InsyaAllah aku akan dapat duit dari diaorang. Alhamdulillah. 

Sorry pasal aku tak boleh cerita banyak-banyak sangat.....