Tuesday

Tell That Guy To Shut Up

It has been more than 5 months now since I first set foot kat Cherating nih. Fuck those yang kata aku tak akan bertahan lama kerja kat projek nih. They obviously don't know me. 

When there are so many people out there who will tell you that you can't, what you've got to do is turn around and say "Watch me.”

Again, I'm dying untuk tulis semua kisah perjalanan kerja aku selama ini tapi, disebabkan a few factors, tak dapatlah aku nak tulis. Unless aku privatekan blog nih, bukak cuma untuk long time readers aje. Iyalah kan, Client for this project is a listed company. Pastuh, projek nih melibatkan Royal family jugak. Pastuh, istana lama yang perlu direfurbish tuh, dulu-dulu tuh ada kes pembunuhan kat dalamnya. 

Ooooppssss.

So, apa aku nak tulis then, to keep this blog alive? Entahlah. It's so frustrating, kan? There's a lot going on tapi I have to keep my big mouth shut. Damn!

Taruk gambar jer lah kot buat sementara waktu nih until then, bila aku bebas menulis sesedap rasa macam dulu-dulu tuh.



          Pemandangan dari tapak projek - Pantai Kampung Cherating Lama





The first few weeks aku kat sini, hampir setiap pagi dan petang aku akan ke pantai (yang jaraknya cuma sekangkang kera bunting dari rumah sewa aku). Aku akan lari dan jalan ke penghujung pantai, biasanya I'll have that strech all to myself sebab memang tak ada orang lain pun. Once in a while adalah Mat Salleh sesat.

I will then draw a line kat pasir dan aku akan mula lari, last-last jadikan circle yang bersamaan dengan 500 langkah, sama saiz dengan courtyard kat Detention Center kat Batavia, New York (tempat aku kena tahan for 6 months) dulu tuh. Aku akan cuba lari sebanyak pusingan yang mungkin tapi so far tak pernah dapat more than 50 rounds. Macam tak percaya jer yang masa kat tahanan dulu aku boleh lari more than 200 pusingan, tak henti-henti.




So inilah gambar-gambar my current playground, tempat aku menuyusur pantai sambil menendang pasir. Sekali sekala aku berhenti, memikirkan kebesaran Tuhan, menikmati keindahan alam. Sambil deep down bersyukur, yang how blessed nya hidup aku. 

Weekends kalau aku tak ke KL, aku akan pergi kerja jugak sesekejap. Tak pun aku merempit kat pantai aje lah. 

"Seronok duduk kat sini, kalau orang ada masalah", kata tokay restoran tempat aku selalu melepak makan. 

Entahlah, tapi aku tak ada masalah pun rasa seronok jugak duduk tepi pantai.