Thursday

Tuesday01032016

Macam semalam jugak, awal-awal pagi dah banyak messages kat whatsapp. Yet kat group punya whatsapp, semuanya senyap. Dasar pengecut semuanya, nak tau info cara senyap-senyap. Tak sepakat langsunglah orang-orang di KL nun. Menyusahkan aku aje, nak breakfast pun tak aman.

Makin banyak aktivities kat site, meriah jadinya. Itu yang aku terfikir, kalaulah aku nak buat dajal, talipun aje MPK, bertempiaran diaorang yang tengah bekerja tuh lari. Tapi aku tak lah sejahat itu.

Abang Teh talipun, beritahu yang Landscape and Hardscape Contractor dah dilantik, diaorang akan datang ke site untuk jumpa aku. Ini Contractor ke 3, yang dua sebelum nih ada yang lari gitu aje, sorang lagi dah diterminate sebab lambat buat kerja. Dalam pukul 11 lebih Contractor tuh talipun, diaorang masih di perjalanan. 

Tunggu punya tunggu, sampai lah Zohor, again, puas aku beristighfar menahan sabar. Aku nak keluar pergi makan, barulah diaorang sampai. Brand new Merc ko, biasalah kot, usahawan Melayu. Haji Fauzi nama tokaynya. Hampir aku termencarut bila diaorang kata terlupa nak bawak plan (dah lah berjam-jam menunggu) sedangkan benda tuh yang pentingnya. Aku manalah tahu diaorang punya scope of works, aku perlukan plan dan contract documents, at least. 

So bawak diaorang masuk site, nak tunjukkan kawasan mana yang diaorang patut mulakan kerja sebab Tan Sri dah bising turfing works masih belum jalan. Termengah-mengah diaorang, pelik jer diaorang bila aku selamba aje jalan, tak ada rasa letih pun. 

Bila Hj Fauzi tanya kat mana nak cari rumah sewa untuk pekerja dia, terus aku rekomen sewa kat area aku tuh, sebab dekat dengan site, kedai, surau. So kitaorang pergi jumpa tuan rumah. Ada a few rumah yang kosong, Haji Fauzi ambik 1 dulu, dia nak cari 1 rumah untuk 2 orang Site Clerks dia, perempuan. Perempuan? 2 Site Clerks? Buat apa nya, diaorang mana ada site office? Ker nama jer Site Clerk, tah-tah on the side punya perempuan. Sebab bila aku kata kat sini ramai janda, laju jer Haji Fauzi tanya details. 

Lama jugak kitaorang bersembang dengan tuan rumah, dia siap tanya kalau-kalau Haji Fauzi nak beli tanah dia yang berpuluh ekar tuh. Sempat jugak dia beritahu aku yang dia lama dah nak tanya aku kalau aku berkenan kat this one cikgu.

Lepas tuh barulah aku pergi makan, kat Intan Seafood Restaurant. Aku order cheese omelette sama fries, siap aku beritahu bini Abang Din tokay tuh, suruh dia buat best-best sebab aku nak comparekan rasa dan harga kat kedai yang aku selalu pergi tuh.

"Awak tak apa ker ponteng nih?", Abang Din tanya aku. Hmmmm, Abang Din nih masih tak tahu aku nih sapa. Sebab aku sempoii sangat kot? Malaslah aku mengexplainnya, aku geleng kepala jer. Aku nih, menyusur akar sangat sampaikan orang tak tahu bisa nya aku.

Balik aje dari kedai Abang Din, terus kemas-kemas barang. Masa bersiap nak jogging, aku terfikir, apa kata aku pindah ke one of the rumahs yang kosong tuh? So bila tuan rumah aku kata ok jer aku nak duduk mana-mana yang sewanya sama, terus aku buat keputusan nak pindah. So the whole petang aku memindahkan barang aku, dang baru aku terperasan yang banyak sampah yang aku kumpul selama ini. 

Aku suka rumah yang baru nih sebab dapur nya kata dalam. Rumah lama, dapurnya kat luar. Nak ke dapur kena keluar rumah dulu. Walaupun aku memang tak memasak, tak ada dapur, tapi what a waste of space jer, dahlah rumah nya kecik. So rumah baru nih luas, dan bersih. Sebab yang duduk dulu tuh, young couple. Diaorang dah pindah sebab yang perempuan tuh mengandung. Hmmm, mengandung dah awek tuh rupanya. Patut pun sebab diaorang tak pernah langsung keluar rumah, memerap kat dalam rumah aje kerjanya. 

Aku jer yang tak bunting-bunting nya nih.