Tuesday

Monday29022016

Petang nih orang KL ada Board Meeting sama Tan Sri, Datuk etc, so pagi-pagi lagi ada yang whatsapped aku tanya itu ini, ada yang beritahu bila certain Contractors nak mula masuk kerja etc. Memang gitu, bila nak meeting aje, barulah sibuk nak ambik tahu hal ehwal site. Boss aku jer yang rileks, aku pun tak tahu menahu perkembangan dia and his submission semua tuh, terakhir aku nampak nama dia kat whatsapp group, akhir Jan dulu. Dalam ramai-ramai tuh aku rasa he's in the biggest shitbag.

And so aku spent my whole morning kat site. Bunyi macam hebat jer kan, the whole morning. My morning started at 10:30 am benarnya.

Aku lupa apa yang aku buat lepas lunch sampailah masuk Asar. Lupa mengingatkan aktivities sebab memang tak ada buat apa pun, melepak kat office sorang-sorang, online. Oooo, aku tengok Oscar 2016. Architect punya Supervisor jer yang ada datang sekejap tadi tuh, Konsultant staff yang 2 orang lagi memang tak nampak muka. Mariposa masih di KL. Zam, Mechanical & Electrical Supervisor, dia ada bengkel kereta kat kampung di Beserah.

Aku tak lari sangat pun petang nih, banyak berjalan aje, peluh pun macam susah nak keluar. Sebelum balik rumah singgah beli satay dinner, so malam nih tak payah nak keluar cari makan dah. Gitulah, kena ubah-ubah sikit aktiviti, tak lah bosan hidup aku nih. Kecik-kecik satay zaman sekarang, kalau dulu aku nak menghabiskan 10 cucuk satay punyalah siksa, sekarang nih 15 cucuk pun rasa tak cukup.

Punyalah lama Ustaz tuh bertazkirah lepas Isyak tadi, resah aku. Diulang-ulang benda yang sama, pastuh melarat-larat dari satu cerita ke satu cerita, aku rasa macam nak terus bangun dah blah aje, buat sembahyang sunat kat rumah. Tapi aku takut dia terasa hati pulak sebab orang dah lah tak ramai. So, beristighfar ajelah untuk tahan sabar.