Tuesday

Gonna Miss Them Kids


Minggu nih minggu terakhir Tadika, semuanya sibuk buat persiapan untuk concert dan Graduation Day. Budak-budak aku masih ada setahun lagi di Tadika nih, tahun depan diaorang akan jadi seniors lah kan? I'm starting to miss them all, aku suka semua budak-budak aku. Masing-masing tuh ada character tersendiri. 

Masa aku mula mengajar di Tadika nih dulu, awal tahun, aku tak boleh imagine yang aku akan jadi too attached dengan diaorang. Tapi lama kelamaan aku jadi rapat dengan diaorang. Kalau mula-mula dulu ada juga masanya aku macam hilang sabar tapi Alhamdulillah, towards the end of the term aku rasa macam bersyukur sebab budak-budak tuh secara tak langsung mengajar aku jadi lebih sabar. 

Aku akan sentiasa ingat budak-budak aku, too bad aku tak memblog dulu tuh, kalau tidak sure aku akan coretkan sikit sebanyak pasal kerenah diaorang di dalam kelas. 

True yang I did not give my all untuk mengajar diaorang tapi aku rasa puas hati jugak bila tengok yang masing-masing ada improvements tersendiri, dari mula-mula dulu yang langsung tak reti pegang pensil tapi sekarang ada yang dah laju membaca. Dari yang menangis terlolong-lolong sampai panjat grill pintu sebab tak nak ke sekolah, dari yang asyik nak menangis jer bila kat kelas, tapi sekarang semuanya datang sekolah happy-happy aje. 

Walaupun aku terkilan jugak yang some of them budak ada yang masih tak reti membaca tapi the thought yang diaorang masih ada lagi setahun di Tadika nih, itu yang buat aku lega sikit. Cuma diaorang, dan CikGu diaorang tahun depan, kena lah kerja kuat sikit kan?  Dalam separuh dari budak-budak (mostly perempuan), kelas aku nih dah pandai membaca, laju jer membacanya. 

So untuk Concert Day nih, aku nak bersusah payah lah sikit. Instead of mintak duit dari parents diaorang untuk beli peralatan dan costumes, aku guna duit sendiri aje. Aku beli lah apa-apa yang patut, dan walaupun berkali-kali jari tertusuk jarum, walaupun jahitan aku herot petot, tapi aku puas hati yang siap jugak akhirnya pakaian diaorang untuk Concer Day 25 haribulan nanti. 


Antara barang-barang yang aku beli untuk dijadikan costumes dan accesssories tarian. 



Tiap kali lepas practise, mesti diaorang nak bergambar