Monday

Ahad - 17022013

Semalaman aku tak online pasal anak sedara asyik nak main games. Tapi biasanya kalau ada orang kat rumah, aku taklah online sangat, bila tak ada orang aje aku sentiasa connected to the internet.

Again, dari pagi aku buat hal sendiri-sendiri. Breakfast kat kedai, malaslah aku nak menunggu breakfast disediakan kat rumah. Masing-masing tak kisah pun aku tak breakfast kat rumah, tak ada sapa ambik tahu pun, dan aku suka macam tuh.

Aku pindahkan dua baris anak kacang panjang ke batas lain pasal rapat sangat sampaikan tak ada ruang untuk aku pacak kayu junjung. Aku dah bersedia untuk buat junjung kacang batch kedua nih, yang aku tanam awal minggu nih. Seingat aku, dah 6 gelung tali rafia yang aku beli, khas untuk buat junjung kacang. Pagi ini paling lama aku kat kebun, tak buat apa sangat tapi nak balik ke rumah aku macam serba salah, kat rumah ramai orang. And so aku melayan anak sedara aku lah. Aku ajak diaorang menyiram, menyangkul. Aku tanam a few keping duit syiling, then suruh diaorang menyangkul, happy semuanya bila diaorang menayngkul, terjumpa "harta karun". 

Nuar balik just after 12, walaupun aku tak ambik port langsung pasal kereta yang adik beradik aku sediakan tuh tapi aku tahu, yang ada bagi duit untuk dana cuma lah beberapa orang aje, dan mak pun tak contribute apa-apa (dulu janjinya nak kasi RM 5000 kan?), Nuar cuma ambik duit yang terkumpul aje. 

Apa-apa lah, bukan aku yang nak kan kereta tuh, so aku sikit pun tak rasa excited, tambah-tambah down lagi ada. Bukan apa, aku ada terfikir yang so far semua keperluan, kehendak mak, adik beradik sediakan. Kereta disediakan, duit itu duit ini. Tapi aku? Aku semakin teruk, dah lah duit tak ada (tak ada sapa hulur duit kat aku dah ekekekke), "tanggung jawab" aku jadi semakin besar now that kitaorang dah ada kenderaan. 

Tapi tak apa, aku nak keep on peratikan kelaku adik beradik aku. Aku peratikan mak jugak, aku tengok jer cara mak, aku buat mental notes. Walaupun aku nampak macam kodi, diam jer tak banyak cakap, tapi sebenarnya dalam hati aku ada banyak benda yang nak aku cakapkan. Tapi aku tak boleh cakap, takut nanti orag salah tafsir niat baik aku, so itu yang aku terpaksa senyapkan aje tuh. All I can do now is just peratikan aje kelaku masing-masing. 

Apa boleh buat, the ball is not in my court. Never will be kot? Ekekekkeke