Thursday

Khamis - 28022013


Malam tadi hujan memang lebat, so again aku tak ke kebun pagi nih. Macamana pun, aku ada jugak pergi melawat kawasan, nak tengok kalau ada apa-apa masalah. Ok jer, kacang panjang/buncis semuanya berkejar-kejaran memanjat junjung. Bendi, peria, cili, kangkung, semuanya ok. 4 batas mentimun tu jer yang masih kosong. Ada aku kisah ko nak hidup ker tak nak, wahai mentimun. 

Macam semalam jugak, lepas breakfast, aku sambung tidur, dapatlah 2 jam. Aku tak rasa guilty sangat macam semalam, bila aku tengok yang mak kat luar, menyapu-nyapu, bakar sampah kat "doll house" tuh. 

Aku memorex ajelah sepanjang sebelum dan selepas Zohor. Hantar mak ke masjid sebab ada kelas ugama untuk geng-geng omtiner (*omtiner=orang perempuan, dari perkataan "orang betina"). Since harinih mak puasa, dan malam nanti ada jamuan kat masjid, so mak memang tak memasak, aku lunch kat kedai jer tadi. 

Lepas Asar, gelap sekeliling menandakan nak hujan. So tak kan aku nak turun jugak ke kebun, kan? So basically harinih seharian aku tak ke kebun. Yang bererti, seharian aku online. Sebearnya malam semalam, for the very first time yang pertama, aku but trade EURJPY (Euro vs Yen), I know nothing pasal pair nih tapi the chart looked so tempting semalam tuh. Aku bought one position, bangun pagi tadi, dah banyak pips untung. Biasalah kan, tak akan aku closekan secara manual, hajatnya nak bela elok-elok. Itu yang seharian asyik mengejas position, pasang Pending Order atas bawah, just incase price berubah arah. Kena hit akhirnya, so dapatlah sikit untung.

Lama kat masjid malam nih, sampai 10 lebih, ada kuliah, ada Tahlil (ada orang meninggal), ada makan-makan. 

Ini gambar-gambar terbaru yang aku ambik petang tadi masa aku tinggal sorang, masa mak kat kelas ugama.





Zone 3b, kat background tuh Zone 3a/



Zone 3a


                                                                            Zone 2


Subur kacang tanah aku kan? Dalam 2 atau tiga minggu lagi dah boleh dicabut


Kawasan mak berkebun, ada cili, kangkung, bendi (yang aku tanam rapat-rapat dulu tuh), dan soon akan dipenuhi jagung, InsyaAllah.


Kawasan tanaman sayur aku, InsyaAllah akan dipenuhi jagung jugak nanti.