Wednesday

Day 16 - Rabu 16/11/2011

Awal pagi aku memorex harinih, busy mengadjustkan my positions yang aku entered semalam. Semuanya winning positions tapi aku tak closekan lagi, cuma adjust stop loss ke break-even points ataupun a little higher for some nice confirmed profits. Itu protection sekiranya price buat retracement dan reverse.

Macam tak percaya aje yang dalam 2 minggu aku memorex dengan modal cuma USD 5, account aku dah jadi USD 400 lebih. I'm going to protect that amount as if my life depended on it. Dan aku akan cuba besarkan account aku tuh dengan trade slow-slow macam nih. I know I was a litte aggresive at times, tu pasal dapat sebanyak itu dalam masa dua minggu tapi from now on aku kena hati-hati, jangan tamak. Sebab dalam sekelip mata aje kalau aku tamak dan salah perhitungan, that amount akan hangus begitu saja. 

Bukan senang nak dapatkan sebanyak itu. Aku akan tetap ingat apa yang Kathy cakap dulu tuh. (Ingat dak masa aku kerja jadi waiter kat Jacksonville, Florida? Ada waitress tuh namanya Kathy, minah yang tetek sampai ke pusat tuh. Tiap kali dia dapat tips dari customers, dia akan kata, "You know how many Niggers I have to fuck to get this much of money?". And I thought that was hilarious)

Jadi bersemangat aku pagi nih, not only aku potong rumput tapi aku turun ke kolam bersihkan akar-akar dan pokok yang menjalar. Kalau diaorang tak puji aku nanti, memang nasib badan lah kan? Masa aku mengaut sampah-sampah yang timbul tuh, aku terpegang benda panjang jer, tengok-tengok macam ular (belut kot), terus aku campak sampah tuh, terus lari naik. 

Bosan, aku ikut one of the Indians pergi balut buah cempedak, nun di atas bukit. Lawa gila pemandangan, too bad aku tak ada camera, kalau tak sure aku dah taruk kat blog. Then dia dapat call dari Thamby, rupanya semua Indians lain akan pindah kerja railway kat Ampang. Yang akan tinggal cuma dia, Joko sama bini. 

Tengah melepak kat stor (melepak jer kerjanya aku nih kan?), Mamat Lone Ranger datang tepi pagar, dia suruh aku kutip kepala paip yang berteraburan kat kawasan sekitar kolam, dia kata dia nak guna banyak kepala paip. Aku kasi aje lah sebab daripada menyemak kat kolam, baik kasi dia, kan?

Lepas Zohor aku tetap tak turun kolam, pasal apa aku malas sangat hari nih, aku pun tak tahu. Then again kalau aku turun kolam pun apa sangat yang aku buat, kan?Aku cuma standby kalau-kalau diaorang datang untuk tangkap ikan. Sesambil tuh aku melepak kat stor.

Bila melepak gitu tuh, mulalah fikiran melayang tah ke mana. Malaslah aku tulis panjang-panjang tapi aku rasa, at times aku nih lembab orangnya. Ker aku memang lembab tapi aku tak sedar pasal kelembapan aku tuh? 

Banyak answers to my life's lessons yang pass me by without me acknowledging them, or rather baru sekarang aku sedar. Ish, tak payah aku tulis lah sebab aku tak reti nak susun ayat. Lagipun banyak sangat benda yang masuk dalam otak aku tadi sampai aku lupa.

Dan aku tak tahu what transpired macamana 2 "events" nih yang buat aku terfikir harinih.

Aku baru terfikir, yang patutlah masa aku ditahan dulu, teruk betul aku disoal siasat. Lepas sorang, sorang siasat aku, tanya aku itu ini, the same bloody things. Rupanya dia orang nak tengok samada jawapan aku konsistent ker tidak. Dan yang pentingnya, diaorang ingat aku nih potential terrorist. Sebab aku speak fluent English. Sebab aku tak ada business to be in the US for such a long time. Sebab, kat rekod passport aku (diaorang dapat trace semua tuh walaupun without my passport) ada chop Arab Saudi, London, Paris dan Arab Saudi semula, within a month. (Sedangkan jawapannya simple aje, aku buat Umrah naik Saudi Air, then dari Jeddah aku ke London and Paris for a month (melawat kakak aku kat Norwich masa tuh), dan aku kena ke Jeddah semula daripada London sebelum balik Malaysia)

For sure lah kan orang akan ingat aku terrorist kan? Tu pasal plain-clothed Officers ramai jugak yang soal siasat aku. 

Ok, "event" kedua yang aku tiba-tiba terfikir, yang baru sekarang aku tahu sebab dan jawapannya. Patutlah Kathy (pasal asyik teringat Kathy aje nih?) ajak aku kawin bila aku kata yang untuk melegallkan diri aku, cuma kawin dengan American aje, dan dia kata, "I'll marry you" tuh kan? Ingat tak yang malam tuh lepas kerja, dia ajak aku temankan dia sebab boyfriend dia kerja shift malam? Yang dia kata kat aku, "Don't worry, I have a protection", then dia kasi aku handbag dia yang bila aku buka, tengok-tengok ada pistol. Yang pistol tuh aku hala ke muka dia, sampaikan dia kata, "What, you crazy?". 


Rupanya (baru sekarang aku tahu jawapannya) seminggu sebelum tuh masa sembang dengan dia, aku kata yang aku boleh beli second hand BMW kat used car dealer depan restoran Kelvin tuh secara cash sebab dalam pocket aku ada more than USD 6000, yang bila aku keluarkan gumpulan duit (aku duduk sana illegally, mana ada bank account), terkejut beruk dia. Patutlah! Itu jawapannya rupanya, pasallah dulu aku tak terfikir pun?

See, how lembab I was (and still am).

Sampai 4 ekor ikan aku tangkap petang nih, nak goreng aje. Aku kalau tangakp ikan untuk dimakan sendiri, aku tangkap ikan di Kolam 1. Sebab kat Kolam 2 tuh banyak aktiviti-aktiviti yang tak memberangsangkan berlaku.

Lama jugak aku kasi makan ikan petang nih, terralit menengok kelaku ikan. Ada yang berebut-rebut nak makan, ada yang asyik mengekor jer aku yang jalan sepanjang batas tuh. Ada yang buat tak layan jer kat makanan yang aku campak tuh sampaikan terasa hati aku tau dak? Ekekekek. Tapi, yang paling bestnya, aku mengekor ikan yang melepak sorang-sorang. Ikan yang outcast agaknya. Jenis ikan yang kera sumbang gitu. Tah-tah ikan tuh tengah tulis blog kot?

I'm lookin' forward to better times when I won't 
have to struggle to get by
Searchin' for some peace of mind, hard times got
me crossin' the line
And every difficult day I learn I'm not alone in the 
struggle to get by

Everybody's got their own fight
It's just a fact of life

And I know things don't come easy
But I know that I'll get by
But I know that things don't come easy
But I'll survive

So I'm takin' it as comes
I know I've got to stay on my feet
I've got to roll with the punches because I see that
it's up to me
And every day that that I fight temptation I know God is 
on my side
These are the lesson of life
And I will get by

And I know things don't come easy
But I know that I'll get by
I know things don't come easy
But I'll survive

And when I think back
It gives me strength inside
And I won't hold back
I take it all in stride
I will get by


(Madball - Lesson Of Life)