Monday

Day 9 - Rabu 9/11/2011

Rasa macam bersemangat pulak kerja sebab dapat boss baru nih but it's too early to tell lah kan? Macam Seng dulu tuh jugak, makin lama (walaupun cuma seminggu) makin aku tak berapa suka kat dia. Seng akan tetap datang ke sini tapi jarang-jarang, dia akan ajar macamana nak tangkap ikan, macamana nak cuci kolam dan macamana nak taruk anak ikan. 

Tapi, semakin banyaklah pulak kerja aku, mana nak repair ban, mana nak potong rumput, mana nak jaga ikan lagi kan? Semalam Jon ada kata yang kalau boleh dia nak ada 3 orang kerja kat sini sebab akan jadi mudah sikit kerja kalau dibuat ramai-ramai. 

Lepas kutip ikan yang mati (4 ekor), aku ke Kolam 2, gali tanah yang kat situ untuk tambunkan kat masa-mana kawasan yang runtuh. Senang sikit kerja kat Kolam 2 sebab air nya tak berapa dalam.

Berhenti sekejap masa hujan turun, so melepak kat stor sambil mengecheck Forex. Tak lama tuh Mamat Lone Ranger datang dekat pagar, dia kasi nasi ayam yang dia kata ada lebih. Adus, agaknya dia kesian tengok aku makan maggi mee dalam jug semalam tuh kot? 

Masa memorex tuh, aku cuba lagi bukak position GBPUSD sebab semalam punya tuh dah aku closekan. Tapi stop loss yang aku taruk tuh tight sangat, kejap aje kena hit dan rugi a few dollars. And so aku taruk 4 EURUSD sell positions (GBPUSD nih selalunya correlated dengan EURUSD), masa tuh London session dah nak mula. Thank God, Euro dropped like a stone, dan walaupun aku belum closekan positions tapi aku confirm dapat at least 500 pips profits (USD 100) sebab aku dah lock kan untung, just in case price akan reverse. Terus tak jadi buat kerja lain, every 30 mins aku akan online just nak check status untung aku. 

Ngam-ngam aku tutup laptop, Pinky pun sampai, bawak mesin pemotong rumput dan barang-barang yang aku mintak semalam tuh. Malik, driver dia, yang ajar aku macamana nak operate mesin tuh. Rasa nya seumur hidup aku, itu kali pertama aku pegang mesin rumput, and now aku yang akan gunakan mesin tuh, I'm a little nervous. 

Pinky tanya aku pasal internet, dia kata boleh tak pinjam laptop aku sekejap sebab dia ada nak check hal penting online.

"Apa pasal you bawak bag?", dia tanya aku bila aku terus keluarkan laptop. 

Terus aku kata yang aku takut nak tinggalkan laptop kat kongsi, sebab geng-geng Indians sama Indons tuh kadangnya masuk bilik aku. Tak pasal-pasal aku memburukkan diaorang.

Bila diaorang balik aje, terus aku check balik web history folder, rupanya Pinky ke indiaparenting.com (Suami dia, Jon, orang India)

Aku tengah dalam kolam masa Joko lalu so aku tanya dia kalau-kalau dia nak ikan. Sambil meranduk air tuh aku nampak ada seekor ikan berkeliaran kat tepi, slow jer aku pergi, aku kepung, pastuh aku tangkap. 

"Hebat kamu", kata Joko. 

Aku pun rasa yang I'm such a manly man sebab tangkap ikan guna tangan. Survivor pun kalah kalau macam nih kan?

Dekat nak Maghrib, Joko sama bini dia datang, so jamu kan diaorang biskut. Tapi gak ada airnya, gak punya cangkir sih. Walaupun aku tak reti cakap Jawa tapi aku boleh tangkap a few words diaorang. Bini dia tegur Joko pasal makan nya gelojoh sangat, dan Joko kata kat Indon mahal biskut tuh. So aku tapaukan diaorang biskut tuh. 

Sebenarnya Joko nak kerja dan duduk kat kongsi aku duduk nih sebab dia kata, enak dan nyaman. Selesa gitu, gak repot. Tapi masalahnya dia kerja under Thamby sedangkan kongsi nih kepunyaan Seng.

Malam biasalah, memorex aje, walaupun aku tak dapat sesen pun harinih (pasal aku tak closekan positions) tapi memang confirmed yang aku akan dapat untung at least USD 100 sebab aku dah lock kan profits. Nasib baik lah buat gitu awal-awal sebab pukul 9 tuh connection langsung tak dapat, sampailah ke awal pagi.