Saturday

Friday12022016

Aku rasa macam nak membebel jer nih tapi kalau start membebel nanti, susah nak stop. Aku pun malas nak tulis panjang-panjang.

Semalam dapat surat perlepasan Stop Work Order dari Jabatan Alam Sekitar (JAS), doesn't mean much to me sebab 2 minggu lepas dah JAS janji dengan aku (dengan aku tuh, bukan dengan orang lain) nak keluarkan surat tuh sebab JAS puas hati dengan remedial works yang Kontraktor buat. Dan MPK keeps asking surat perlepasan dari JAS tuh. Tapi bagi yang kat KL nih, that's such a breakthrough lah kan?

So, bernyawalah sikit whatsapp group kitaorang yang dah lama senyap tuh. Aku tengok jer mula tuh, then aku tulis, "Now, don't get too excited, as far as I know infra submission to MPK belum settle lagi". Aku kalau bab-bab potong stim nih boleh tahan.

Aku tak berapa happy dengan Client punya Project Manager (CPM) nih, selama ini sejak dapat Stop Work Order, dia senyap jer, tak berani bersuara. Aku pm dia privately pun dia tak balas. Dulu tuh hari-hari messaged aku tanya pasal progress dan problems kat site. 

Tapi sejak dapat surat JAS semalam, barulah dia muncul semula. Bila aku kata aku ada kat KL, dia sindir aku, tanya, apa pasal aku tak beritahu dia. Aku perlu dapat approval dari Boss aku, kalau nak cuti. Aku beritahu yang semua orang tahu aku nak cuti, sampailah aku dapat gaji, kitaorang ada sembangkan pasal tuh kat dalam whatsapp group.

Bila CPM kata yang I am not being fair to the Client, aku suruh dia tanya Boss aku. "You can ask him to fire me, do what you have to do. I am doing what I have to do". Gila berani aku. Aku tak peduli dah, mank nya gwe pikirin? Biar diaorang tahu yang dengan aku nih, don't play play one.

Jadi bodoh jer aku lepas tuh, aku bengang sebab selama ini weekends, public holidays pun aku datang site, bila aku cuti sekejap pun mulalah nak bising. Aku cuti tuh bukan sebab apa, itu tanda aku protes, jugak nak sampaikan message across yang Boss aku mempergunakan aku, Client pulak not helping at all. Diaorang tak tahu ker yang I'm keeping semua info pasal MPK to myself, masaklah korang kalau aku tak ada nanti. 

On my way untuk Sembahyang Jumaat, terfikir jugak aku, yang harinih baru 12 haribulan, Boss aku akan bayarnya lah gaji aku. Apa nak berdrama-drama sangat, kan? Tapi itulah, kalau aku tak berdrama, orang lain tak akan tahu cerita sebenar.

Best Tazkirah sebelum Sembahyang Jumaat, obviously Ustaz tuh kaki FB sebab banyak contoh-contoh FB orang yang dia ceritakan. Pelik aku, tapi itulah, mungkin bukan semua, ada jugak Ustaz-ustaz yang bukak FB, Instagram, Twitter artis-artis. Apa ke jadahnya? 

Balik sembahyang, mungkin sebab masih menggelegak dengan isi Tazkirah dan Khutbah, aku sambung bukak Youtube, sampai ke petang tadi, dah masuk Juzuk 28. Kalau sebelum aku balik Cherating esok dapat aku tamatkan, Alhamdulillah. 

Aku tak perasan pun Boss aku whatsapp, dia dah masukkan gaji. Entah-entah dia pinjam duit CPM, Boss aku tuh bukan boleh percaya sangat. Tadi CPM kata dia nak whatsapp tanya Boss aku, agaknya tu pasal gaji aku dibayar. Tau pun takut! Ekekekekek

Aku tak balas pun message Boss aku tapi ada aku whatsapp kat CPM, aku kata, "One more time, that's it, I'm gone". Dia tak balas pun, ada aku kisah? 

Aku ke Sungai Wang, membeli must-buy items macam biasa, untuk dibawak balik Cherating. A few bungkus mushroom soup, muesli, granola bars, untuk bekalan sesebulan dua. Aku tak beli dah benda-benda lain macam olive oil, apple cider vinegar, honey, sebab benda tuh semua ada Site Safety Supervisor jual. Aku bersemangat nak berkecimpung dengan lebih serious lagi di bidang permakanan sunnah nih, minum olive oil campur lemon juice setiap pagi, minum apple cider vinegar campur honey campur air zam-zam setiap sebelum tidur sebab masa gathering muka-muka basi geng Rebanamaya ituhari, ada yang kata muka aku glowing, dibandingkan dengan masa terakhir some of them jumpa aku dulu, masa aku lepas dideport. 

Rasanya aku akan lama tak ke KL nanti, unless ada interview, atau kalau aku terima one of the offers. Tengoklah macamana nanti.