Thursday

Wednesday03022016

Masing-masing mengantuk, lepas breakfast, semuanya sambung tidur. Pukul 9 siap sedia nak keluar, aku sama Hendrik aje sebab Ibnu ada hal lain. Mulanya kitaorang ke Low Yatt Plaza sebab Hendrik nak beli camera charger. Biasalah orang Indo, tengok kat semua kedai baru dibeli. Lepas tuh check pulak camera yang on display, walaupun memang tak ada niat nak beli pun.

Tiba-tiba GM Hotel talipun, first time dia call, biasanya kat whatsapp jer. Dia kata dia nak datang site on Monday masa Raya Cina, so dia tanya aku, siapa yang ada kat site. Aku cakap tak ada sapa tapi kalau dia nak aku ada, aku boleh balik ke Cherating on Sunday. Aku kasi dia no talipun jaga, dan aku akan talipun jaga tuh nanti.

Dia tanya aku, apa status kerja dan jugak Stop Work Orders so aku ceritakanlah kat dia satu persatu. Bengang dia sebab tak ada siapa yang update dia pasal projek. Sempat jugak aku beritahu dia yang aku dalam proses cari kerja lain sebab gaji lambat masuk, aku tipu dia, aku kata 3rd week of the month baru gaji.

""What?", dia kata gitu.

Dan bila aku kata yang aku di KL, free dan in his vicinity pulak, terus dia suruh aku drop by kat office dia kat Hotel Royale Bintang, Jalan Bukit Bintang, pukul 11 pagi esok. Dia siap kasi tahu yang jangan war-warkan kat group yang dia nak datang site, jugak pasal meeting kitaorang pagi esok tuh. 

Kitaorang ke KLCC, then makan kat AvenueK. Lepas tuh merayau-rayau kat luar Twin Towers, aku rasa beratus gambar Hendrik yang aku ambik, dia nih minat bergambar. Lepas tuh ke Titiwangsa, then ke KL Sentral, dia nak merasa naik Monorail, LRT dan Kommuter. Last sekali kitaorang ke Batu Caves, panjat sampai ke atas. 

Balik bilik masing-masing, then lepas Isyak keluar semula. Pergi Pavilion (aku sekarang sebut Pavilion tuh Paveeleon), makan kat Jhonny Rockets, dah lama aku mengidam nak makan Philly Cheesesteaks, tapi sebab aku sorang-sorang, tak pernah kesampaian cita-cita aku. Tak sedap langsung, yang AvenueK tuh boleh tahan rasanya.