Friday

Thursday18022016

Aku masih kat rumah bila dapat message dari JAS, beritahu yang appointment harinih dikansel sebab one of the guys yang nak ambik statement dari aku tuh on emergency leave. Diaorang suruh datang esok tapi sebab Tan Sri nak datang site, aku mintak diaorang tangguhkan ke minggu depan. Petang pun tak boleh sebab aku suspect General Manager hotel akan sampai site sebab memang macam tuh, dia akan tiba kat site sehari sebelum ketibaan Tan Sri. Atau Tengku Arif Bendahara.

(Site Office kitaorang. Nampak sangat Kontraktor nih kedekut, sepatutnya office Kontraktor sama office Konsultant tak boleh share. Ini tak, semuanya share, sedangkan dalam contract diaorang kena sediakan semuanya, termasuk kenderaan)

Punyalah kelam kabut diaorang kat KL, berpusu-pusu whatsapp messages aku, semuanya tanya pasal turfing works yang sepatutnya mula harinih. Semalam kan ker janji nak hantar satu lori top soil? Lawak gila. Projek ratusan juta ringgit.

The last few days hujan memang selalu turun, tak lebat, dan sekejap aje. Dan aku, setiap hari adalah a few times pergi check sewage treatment plant punya tank yang aku rasa akan "timbul" kalau hujan berterusan. Hati jahat aku berdoa biar hujan terus turun, biar tank tuh terdampar. Boss aku, dari dulu lagi, asyik kasi excuses aje, dah 2 bulan tank tuh macam tuh, masih belum direpair. One of Tan Sri punya concerns, pasal tank tu lah. 

Letih gak aku terpaksa turun naik bukit, diaorang senang jer nak mintak aku snap gambar itu ini. Tapi sebab aku dah biasa turun naik macam tuh, aku ok aje. Dan dalam hati aku selalu terfikir yang how important dan bergunanya aku nih kat projek nih.

Tengahari aku sempat sembang dengan Mariposa kat kedai makan. Susah betul nak jumpa dia nih. Aku, walaupun tak berapa suka dengan dia nih tapi aku rasa comfortablle bila bersembang dengan dia, sebab dia satu wavelength dengan aku. 

'Kalau kita dapat ceritakan masalah site kat Tan Sri, sure best, kan?", dia kata gitu. Aku setuju sangat sebab the 3 Musketeers yang sepatutnya mengupdate apa-apa status kat Tan Sri, diaorang cuba hidekan semua masalah, with the hope semua masalah tuh akan selesai dengan sendirinya. No, it doesn't work that way lah. Kalau ada masalah, ceritakan kat orang, jangan nak berselindung, berdalih-dalih. Ini, masalah payments lambat pun tak berani nak terus terang. 

Petang aku macam biasa, jogging kat buggy track. Kali ini aku lama sikit kat VIP Chalet, sebab sekodeng kat kawasan Club Med yang di sebelah projek kitaorang nih. Bukan sekodeng orang, sekodeng tempat. Then macam semalam, nak hantar laundry, kedai tutup pulak. So ke pantai. Tak jogging pun sebab chatting dengan Hendrik jer kerjanya. 

Then dapat email dari Arkitek, beritahu yang Tan Sri tak jadi datang site esok. Biasalah tuh, dulu tuh sampai lima enam kali kata nak datang, last-last 2 bulan kemudiannya baru melawat site. Aku terbayang yang tentu ada a few yang sujud syukur dapat berita tuh. 

Kitaorang yang kat site nih nak sangat Tan Sri datang, biar dia tahu yang selama ini those 3 musketeers have been whispering sweet nothings to his ears.

Ok, esok aku tulis panjang sikit, InsyaAllah.