Thursday

Tuesday02022016

Aku tak tidur pun lepas Subuh, terus aje kemas-kemas apa yang patut, dang, kena bawak banyak jugak pakaian nih sebab aku akan cuti lama. Tak pernah selama ini cutinya. Mungkin jugak lepas Raya Cina nanti aku dah tak ada kat sini, who knows, kan? Sejak semalam lagi aku fikir, ini mungkin sembahyang terakhir kat surau, ini mungkin kali terakhir aku makan kat kedai nih. Sampaikan aku kata dalam hati, ok, stop analyzing and just go with the flow.

Kadang-kadang, hidup nih is like a roller-coaster; once you are strapped-in and the ride has started, you aren't getting off.

Tak ada kedai yang bukak pulak harinih, terus ke office jer sebab dah janji dengan CikMat, Architect's Supervisor, nak hantar aku ke Stesen Bas Geliga. Kereta, macam biasa, aku tinggalkan tepi office. Lama kali nih, so aku letak kat tempat teduh sikit.

Macam-macam aku pesan kat CikMat, aku takut-takutkan dia jugak sebab dia kerja bawah S O so basically dialah yang berkuasa, kalau R E tak ada. Dia panik jugak sebab dia tak reti komputer, macam Mariposa jugaklah.

Naik bas pukul 9, berhenti kat Kuantan lama, tak lama lepas tuh berhenti kat RnR pulak, sampai KL pukul 2. Hendrik dah tunggu kat lobby hotel, dia nak duduk sehotel dengan aku, walaupun berlainan bilik dan floor. Semalam dia kat hotel di Bukit Bintang.Ibnu jer yang kat Chinatown.

Masing-masing kelaparan so kitaorang ke Central Market, cadangnya nak ke restoran Indo, tapi rupanya restaurant tuh dah didown-sized, kat tempat tak berair-cond, so kitaorang ke Thai Restaurant di Floor 1.

Lepas tuh Hendrik ke tempat Ibnu, aku terus jer balik ke hotel, off kan cellphone, tidur. Sampai dekat Maghrib baru aku tersedar. Berubah langsung cara hidup aku selama ini, jadi tak menentu dan kucar kacir gitu. Dan aku pun saja-saja buat lupa untuk tanya MPK apa outcome nya special meeting diaorang tadi.

Rugi kalau aku tak ambik tahu sebab aku sorang jer yang ada access to that Officer (DAN mpk Officers lain), orang lain kat KL tuh semuanya menanti aku kasi info. Silaplah, aku dah tak nak ambik tahu dah pasal projek nih.

Lepas Isyak barulah aku ke bilik Hendrik, sembang-sembang kejap, pastuh kitaorang ke tempat Ibnu, then makan malam. Geng Indo nih kan, diaorang kaya, tak suka berjalan, dekat jer tempatnya pun nak naik teksi. Aku beritahu diaorang yang aku lebih suka jalan kaki, contohnya dari Chinatown ke Bukit Bintang.

Sebabnya, aku nak enjoy memerhati sekeliling, dan mungkin on my way tuh, akan ada something yang menarik. Aku beritahu diaorang yang dalam hidup aku I do not care so much about the destination, I simply enjoy the journey.

Dekat pukul 12 baru selesai sembang, lepas tuh sambung semula kat bilik aku. Sembang-sembang, lepas tuh masing-masing check cellphone memasing, lepas tuh sambung lagi sembang. Senyap sekejap, sambung semula. Sampailah pukul 3 pagi. Last-last Ibnu melepak bilik Hendrik.