Tuesday

Monday15022016

Yay, harinih aku tak tidur lepas Subuh, yayyyyyy. Amma, appa, enakku idhu romba pidikkuthu! Best, banyak benda boleh aku buat sementara nak menunggu nak pergi kerja, aku sempat cuci spender dua tiga helai. Perah lemon. Kemas-kemas bilik.

Cuma staff Melayu jer yang ada, Tonne sama Senior Site Supervisor masih cuti. Kitaorang minum kat warung Mak Dah, diaorang nak sangat dengar cerita dari aku, so aku ceritakanlah kat diaorang 2 minggu punya kisah. Esok MPK akan ada meeting, OSC Meeting namanya, One Stop Centre punya meeting, untuk membincangkan pasal multiple submissions.

Aku ke site, beritahu sub-con dan yang lain-lain yang kemungkinan MPK akan datang ke site harinih sebab esok diaorang ada meeting. So, kalau diaorang nak teruskan kerja, by all means teruskan. Dan aku tak nak bertanggung jawab. Korang jawablah sendiri. Akhirnya diaorang berhenti buat kerja-kerja yang tak sepatutnya diaorang buat (kerja kat Beach Club), semuanya tolong siapkan rubble wall. 

Dalam seseminggu siaplah rubble wall nih.



Kalau semalam berwhatsappan dengan CPM seharian, harinih dengan Arkitek pulak. Arkitek nih ada masalah besar gayanya, tengok caranya memang boleh agak. Sampaikan dia kata yang dia happy kalau payment tak dapat (Consulation fees). Apa yang dia marah sangat kat company dia tuh? Aku rasa aku tahu sebabnya.

Ada aku bayang-bayangkan kemungkinan keputusan MPK, so dia suruh aku merisik khabar once meeting dah selesai. Aku katalah yang itu bukan kerja aku tapi dia kata yang siapa lagi nak diharapkan kalau bukan aku? Aku tak kembang bontot pun dengar dia cakap gitu, gwe malah jadi makin bingung mikirin status proyek yang semakin belok arah.

Aku tak tahu apa pasal aku boleh lose my temper dengan Site Safety Supervisor tadi. Sebab benda kecik jer tapi mungkin aku dah lama aim dia nih, itu yang laju jer aku marah dia. Lagipun, pagi tadi aku dah order RM 150 worth of so-called Sunnah punya products, aku expect dia akan dengar jer cakap aku, tak banyak songeh, tak menjawab, tak kasi alasan-alasan. Aku expect dia layan aku bagaikan menatang olive oil yang penuh.

Kalau sebelum ini aku ikut mengaji kat Youtube, tapi round kali ini aku dengar bacaan Imam lain pulak, yang ada translationnya. So, Imam tuh baca, aku hayati terjemahan. Lagi menyahdukan, dan aku kena betul-betul concentrate. So rasanya kali ini mungkin will take a little longer untuk khatam.

Aku rasa harinih macam packed jer, banyak aktivities yang aku buat sampaikan tak cukup waktu. Sedar-sedar dah petang, time untuk jogging. Aku jogging kat buggy track seround, then aku keluar ikut gate belakang, aku menyusur pantai sampailah ke tempat yang aku selalu pergi tuh, nun di hujung sana. Pelik aku, apalah yang buat aku akan sentiasa ke hujung tuh tapi itulah, tak lengkap hidup aku agaknya kalau tak ke sana setiap hari.

Lepas hantar laundry, singgah beli satay sekejap untuk dinner, then masuk site semula, ada a few things yang kena buat, benda-benda yang tak berkaitan dengan kerja. Ngam-ngam nak Maghrib baru aku balik, tapi dah siap mandi bagai.