Sunday

Saturday20022106

Lama jugak aku sambung tidur pagi nih, sampai dekat pukul 9. Cadangnya nak sambung lagi sebab semalam aku tak boleh tidur, rasanya pukul 3 lebih baru aku tertidur. Dan bangun pun awal. Tapi bila mengenangkan yang makanan kat warung Mak Dah biasanya habis kalau aku lambat, so before 10 aku ke office.

Meround site sekejap, tengok orang backfill rubble wall yang dah hampir siap tuh. Gerun jugak aku, mana tau kalau-kalau roboh rubble wall sebab mamat tuh pakai sodok jer tanah dengan jengkaut. Soil nailing punya kerja pun jalan jugak. Kat Beach Club ada a few workers. Kat chalet 15 pun ada orang kerja, pasang roof trusses. Balau manalah yang suruh diaorang kerja tuh?

Aku dah stand by nak melepak office the whole day sebab nak tengok Survivor, The Amazing Race, The Big Bang Theory. Jugak nak bukak Youtube sebab semalam cuma dapat a few ayats jer. Tapi internet down lah pulak. Lama jugak aku tunggu, dalam keresahan gitu. "This is it, the end of my day today", kata aku dalam hati.

Bodoh jer jadinya, itu yang keluar makan awal tuh, sebelum Zohor. Melepak lama jer, sesambil belanja budak-budak kecik lima enam orang. Bila masih tak ada gaya internet nak pulih, aku decided nak ke internet cafe. Banyak pulak kereta kat tepi-tepi jalan, nak parking susah, so aku ke kedai laundry, ambik pakaian. Last-last aku terus ke pantai, park kereta bawah pokok, then aku menyusur pantai sampai ke hujung. Lepas tuh, dari hujung sini, aku ke hujung sana, sampai dekat site. 

Masuk site sekejap dalam sesetengah jam, aku jalan kaki balik semula, nak ke surau for Asar. Then jalan kaki lagi ke kereta, nak tukar pakaian untuk jogging yang by the time aku sampai ke port jogging aku, aku dah keletihan. Dapatlah lari seseround, lepas tuh aku melepak ajelah.

Awal jugak aku balik rumah, keletihan sebab banyak berjalan. Hati aku macam rasa tak sedap aje, puas aku fikir, apa sebabnya? Tak kan sebab internet down, tak masuk akal. Heheheh

Nasir, kawan masa sekolah dulu, ada talipun, dia ada kerja sikit kat Residence Inn new hotel, so kitaorang jumpa lepas Isyak. Dia sekeluarga (ada 2 keluarga, 2 cawangan, so kali ini dia sama cawangan pertama), kitaorang makan besar kat Intan Seafood Restaurant. Dekat pukul 12 baru aku sampai rumah.