Wednesday

Tuesday09022016

Aku ada talipun jaga kat projek Cherating, dia beritahu yang GM En K ada datang site semalam. Sekejap jer. Ituhari aku ada beritahu En K, tak payah datanglah sebab tak ada progress pun except kerja-kerja buat rubble walls, tapi dia nak datang jugak. Sebab menurut kata dia, Tan Sri sama Tengku Ariff Bendahara naK datang any time jer. 

Datanglah, kalau minggu nih datangnya, layan diri ajelah, mana ada orang kat site, kecuali 3 orang staff Kontraktor yang Melayu. Aku pun tak tahu bila nak balik, best pulak kat KL nih, tak macam kat Cherating, hari-harinya sama aje.

Aku ke internet cafe kejap, nak print apa-apa yang patut for interview esok. Singgah cari kasut jugak, ada satu tuh aku berkenan tapi saiz yang ada, besar. So aku beli stokin yang tebal a few pasangs. Singgah lunch kat Texas Chicken kat GEO Hotel kejap. Balik bilik, aku cubalah kasut tuh, diperagakan dengan seluar yang aku nak pakai besok. Tak lawa jadinya sebab seluar tuh kakinya kecik, kasut tuh nampak macam boat jer. Tengah kelebet-kelebet, tertanggal pulak besi kat kasut tuh. Adusss, tak kan aku nak pergi tukar, pulangkan balik, aku bukan jenis orang macam tuh. 

Tensen, aku tidur.

Aku keluar lagi lepas tuh. Misi mencari seluarlah pulak. Dengan aku nih senang jer, aku beritahu saiz, then aku cakap nak kaler apa, kain jenis apa. Sales person tuh macam tak percaya jer sebab in less than 5 minutes, aku ambik aje 5 helai seluar.

On my way nak balik, terlalu pulak depan kedai kasut, termasuk and terbeli sepasang. Sepanjang jalan balik, aku fikir, nak buat apa dengan kasut yang aku beli tengahari tadi tuh. Kalau aku bawak balik Cherating, aku tak akan pakai nya lah sebab dah ada kasut lain. Lagipun, nak sumbat kat mana, beg penuh. Nak tinggalkan aje, sayang. Housemate aku tak suka kasut-kasut berbaur kasut disko gitu. Tengoklah macamana, walaupun aku rasa sayang nak kasi kat sapa-sapa, tapi bila difikirkan balik, benda yang kita sayanglah yang afdal kita sedekahkan, aku jadi teruja gitu untuk kasi kat orang. Cumanya aku tak sayang kat kasut tuh, aku cuma rasa sayang sebab buang duit tadi tuh.

Aku cuba satu persatu seluar dan jeans yang aku beli tuh, semuanya aku suka. Biasanya bila beli pakaian, akan ada satu yang aku tak berkenan, tapi kali ini semuanya aku puas hati. Lawa-lawa pulak tuh, siap aku peragakan sambil pakai kasut. Ada yang longgar sikit, selebihnya fir dan ketat, macam yang artis kat tv tuh pakai, telor terletak jer.