Monday

Sunday14022016

Biasanya dua tiga hari jugak nak menunekan semula kehidupan aku kat sini selepas cuti panjang tapi kali ini tak ada masalah pun, aku tetap bangun pagi macam biasa. Cuma satu jer, walaupun aku nekad tak nak tidur lepas Subuh, balik dari surau, aku tidur jugak.

Lepas tuh aku pergi jogging, pakai kasut baru. Rasa ringan jer, selesa jer jogging. Kasut New Balance, patutlah kan? Aku tak ke pantai, instead aku masuk site, terpaksa guna gate kat belakang sebab gate depan ditutup, guard tah kat mana. Dah nak siap dah rubble wall rupanya, dan aku perasan ada a few workers yang kerja ikat besi kat pool kat Beach Club. Apalah Kontraktor nih, katanya tak nak buat lain-lain kerja kecuali slope protection, ini diaorang buat jugak. Kalau MPK datang nanti, apa nak jawab?

Lepas ambik kereta kat site, barulah aku breakfast, then balik rumah, buat apa-apa yang patut, then masuk site. Sorang pun tak ada so aku sorang aje lah kat office. Ada aku whatsapped CPM hantar gambar site. Sebenarnya nak beritahu dia yang aku ada kat site. Lepas dari tuh, berdesup-desap dia tanya aku, pasal progress kerja etc. Banyak please, please nya sebab dia takut Tan Sri tanya, so aku katalah yang aku akan uruskan semuanya tuh dengan kontraktor-kontarktor lain. Ada jugak aku bayangkan kat dia yang mulai esok aku akan merisik khabar dari MPK. Baik pulak CPM tuh dengan aku kali nih.

Banyak jugak paper works yang aku kena buat, kena update, mulanya aku cadang nak settle kan semua tuh. Tapi bila difikir balik, buat apa aku buat kerja hari Ahad, waktu lain aku boleh buat, so aku rileks jer lah. Aku tengok The Amazing Race instead. Aku macam happy jer sekarang sebab season baru Survivor sama The Amazing Race dah mula. Biasanya 3 jam lepas ditayangkan kat tv di US, aku dah boleh tengok. Dan biasanya jugak, aku tunggu weekend baru tengok, seronok sikit tak ada gangguan.

Dan aku berjaya tamatkan Juzuk 30 mengaji kat Youtube. Esok, InsyaAllah, akan mulakan second round. Tak nak gopoh gapah, nak buat yang terdaya aje tapi konsisten. Mungkin ada orang kata yang belajar mengaji melalui internet, tak bagus. Aku bukan belajar mengaji, aku cuma mengecheck bacaan aku, kalau-kalau ada salah silap. Aku tak kata aku pandai mengaji tapi aku perhatikan yang bacaan yang aku baca, sama dengan apa yang Imam tuh baca, cumanya nafas aku pendek. Satu ayat sampai 3 kali bernafas, sedangkan Imam tuh sekali jalan aje. Memang ada a few mistakes here and there tapi basically apa yang aku baca, "lebih kurang" sama dengan apa yang aku dengar. 

Mulanya nak jogging kat site, kat buggy track, tapi jaga tuh macam tak suka jer aku kat office, sebelum pukul 5 dia dah tunggu nak kunci office. Kalau aku jogging kat site, aku nak gunakan office untuk tukar pakaian sebelum dan selepas jogging. So aku ke pantai aje lah, ke tempat biasa. 

Singgah warung Kak Long untuk beli Nasi Air. Dia nih lah peniaga paling rileks, dia bukak warung ikut suka dia aje, dan bukak pun cuma dari pukul 5 petang sampai 7 malam. Tapi, ramai orang datang. Entah apa lah rahsianya. 

Ker sebab pakaiannya yang ketat metat yang nampak alur, jalur dan salur di mana-mana. Aku, sesambil menunggu dia tapau makanan aku, ada gak aku jeling-jeling, kok-kok ternampak camel toe dia.

Awal jugak aku tidur malam nih, lena pun lena.Aku masih berwhatsapp-whatsappan sama Hendrik dan Andrei, cuma dengan Ibnu aje aku dah putus contact, dia dah balik Medan kot.