Wednesday

Tuesday23022016

Lama jugak aku melepak kat Aqua Cafe for breakfast, itu aje kedai makan yang bukak Selasa. Pekena lontong. Kedai tuh dah jadi port tempat Mariposa melepak, kalau dia ada di sini, memang setiap waktu dan ketika nak jumpa dia, cari kat situ aje lah. 

Tokaynya pun baikkkkkk sangat dengan Mariposa, selalu tanya aku bila Mariposa balik, not only once tapi tiap kali aku makan kat situ, nama Mariposa sentiasa di bibir tokay yang pakai contact lens kaler, berbaju ketat sampaikan jalan terkedek-kedek tuh. 

I was at the site tengok orang kerja bila CPM whatsapped aku tanya apa aktiviti yang berjalan. So dengan panjang lebar aku listkan apa-apa kerja yang tengah dibuat. Then dia tanya pasal Mariposa, rupanya ramai orang yang merindui Mariposa. Kalau dulu-dulu memang aku cover, aku berdalih-dalih tapi sekarang nih aku, kalau sapa-sapa tanya, aku akan jawab terus terang. Aku beritahu yang Mariposa masih di KL, sejak pertengahan minggu lepas. Aku siap tanya kalau-kalau Mariposa jaga 2 sites, buat dua kerja, sebab ituhari dia ada kata yang dia nak kerja kat 2 projek since projek Cherating nih, ko tinggalkan 6 bulan pun masih tak berubah, tak ada progress.

Boss aku pun dulu ada beritahu aku suruh terus terang aje, kalau orang tanya Mariposa kat mana, tell them yang sebenar. Kalau diaorang tanya lebih details, then jawab kata tak tahu. "Kucing dia mati, kot?", aku jawab gitu bila CPM tanya. Kucing kan ker has 9 lives, so memang lojiklah jawapan aku. 

Aku bengang jugak benarnya sebab dulu aku cuti protes, beria-ia sangat dia tanya. Sedangkan orang lain lagi teruk dari aku, dari dulu lagi. 

Petang pun aku terbusy sesikit, iyalah, banyak aktivities yang dijalankan so aku kenalah tahu dan check mana yang patut. Jarang aku kat office harinih, kejap-kejap ke sana, kejap-kejap ke sini. Tapi aku rileks jer.

Petang nih aku mandi laut lepas jogging kat pantai di sana nun. Dah lama tak mandi laut, itu yang lama jer aku berendam, ombak pun tak kuat. Bekalan telor asin dah habis. Hehehehe.

Dinner makan burger jer, malaslah aku makan kat kedai yang mahal tuh, tiap-tiap kali makan tak kurang dari RM 15, kat tempat lain tak semahal itu.