Thursday

Selasa13November2018

Aku tak ke Pekan Sari Sungai Ruan pun pagi ini, malas lah, takut terbeli benda-benda yang aku tak perlukan sangat. Instead aku ke kedai depan rumah Chu, breakfast, pulangkan periuk belanga dan bekas kuih makanan Ahad lepas, jugak nak bayar harga makanan tuh.

Chu masih belum balik dari KL, entah-entah dia di rumah anak dia di Temerloh. Chu tuh suka berjalan orangnya.

Dapatlah lama sikit kat kebun pagi nih, aku pasang ubat nyamuk, itu yang macam tak ada gangguan tuh. Sikit demi sikit terang bersih jadinya kawasan tanaman aku, baris-baris pokok kacang nampak kemas rapi merimbun, soon tak ada space nak lalu, bila dah membesar tuh. 

Memorex harinih macam "senang" jer, tiap kali aku close positions dan masuk new entries, tak lama tuh dah dapat profits. ETH account aku dah lebih 3.120 ETH dah, BCH account pulak dah jadi 1.005 BCH, syukur Alhamdulillah. Aku mula dulu, dalam 3 bulan lepas, dengan modal lebih kurang USD 100 tapi kalau mengikut rate sekarang, dah jadi USD 1200 dah. Ini yang buat aku bersemangat nak bukak new account, nak tambah modal, dan nak trade "besar" sikit biar cepat kaya ekekekeke

Selama 3 hari, ada festival ugama kat Raub, so tak ramai jemaah kat masjid harinih sebab pesta tuh mula dari 8 pagi sampai lewat malam setiap hari. So malam nih punya Kuliah Maghrib dikansel.

Cuma kedai Redha Jer Lah yang bukak malam nih, kedai lain semua tutup, malas sangat pulak nak ke Sungai Ruan, so singgah kedai tu jer lah, kebetulan ada 2 orang jemaah kat situ jugak. Tak lama tuh datang 4 orang lain, then aku nampak Imam semalam tuh pun datang, lama dia kat motor, agaknya fikir samada nak ke Sungai Ruan atau tak. Mungkin dia fikir, "ala, Mamat nih ada kat sini pulak" kot bila nampak aku, aku buat tak nampak jer,bila dia duduk baru aku tegur.

Memang style aku, laju jer aku makan, orang lain makan sambil bersembang, aku dah siap makan, diaorang punya air pun masih tak luak. Memang aku nih jenis yang tak menikmati makanan, makan sekadar nak makan. And so aku mintak diri nak balik, sebab Forex tengah kencang, aku sempat check kat cellphone. 

Aku bayar ketiga-tiga meja, termasuk sorang yang kitaorang tak kenal, Indon gayanya, tak lah banyak mana pun sebab ada yang tak makan, sekadar minum aje. Bukan lah aku banyak duit selalu belanja orang tapi aku rasa itu peluang aku nak buat kebajikkan. Entah-entah esok lusa aku mati, kan? Lagipun, selama ini hidup aku Tuhan permudahkan so apa salahnya aku belanja orang, berapa dollars sangat pun.