Monday

Rabu 13 Febuari 2019

Balik dari masjid Subuh tadi, tak sabar rasanya nak ke kebun sebab nak mencabut kacang harimau. Ini jer lah masa yang sesuai untuk cabut kacang sebab tanah dah lembut ditimpa hujan semalam, kalau tak dicabut harinih, tanah akan jadi keras balik semula nanti.

Aku rasa ini peluang yang harus aku pergunakan sebaik mungkin. Macam kehidupan kita jugak, Tuhan kasi kita peluang untuk beramal ibadat, bertaubat etc, so gunakan lah sebaik mungkin sebelum terlambat.

So habislah akhirnya kacang harimau aku, aku cabut semuanya. 

Sepatutnya teruskan aje buat kerja lain, menyangkul etc now that tanah agak lembut, dan cuaca pun macam redup aje. Tapi aku termalas lah pulak, terus masuk rumah rebus kacang, jugak buat benda-benda lain, cuci pakaian, etc.

Masa nak ke kedai, terserempak dengan MamatTabligh jiran aku, motor dia rosak, aku offer nak tolong tolak sambil dia cuba start tapi dia kata dia heret aje lah. Dan masa bersembang dengan dia baru lah aku terperasan yang selama ini aku macam pandang dia semacam sebab dia tak kerja, dan anak perempuan sama bini dia aje yang kerja kat kedai makan, kat kantin sekolah. Rupanya dia ada penyakit lelah, tercungap-cungap dia masa sembang dengan aku. Kalau waktu-waktu lain, biasa aje tapi agaknya tak boleh keletihan. 

Tak ke kebun petang nih sebab sibuk memorex, the thing with Forex nih, kadang tuh sibuk, kadang tuh membosankan. Ethereum aku dah jadi 3 lebih, soon aku nak buat withdrawal, nak simpan dalam "tabung".

Mengaji di kansel malam nih sebab ada Kadhi Raub kasi Kuliah Maghrib, aku suka peratikan Kadhi tuh, tawadhuk jer orangnya.