Thursday

Rabu/Khamis 20/21 Febuari 2019

Rabu 20 Febuari

Aku jadi malas sangat pagi nih, takat pergi kebun just nak tengok kalau ada apa-apa yang perlu aku buat. Tak ada rupanya. So aku melepak breakfast lama sikit, lepas tuh melepak kat rumah pulak, memorex. 

Aku dah buat keputusan untuk ke KL Jumaat nih, mulanya nak contact MN kalau-kalau dia boleh hantar aku ke stesyen bas Raub, tapi aku nih bukanlah jenis yang selalu menyusahkan orang, so aku rasa aku nak hantar kereta for service, then tinggalkan kat workshop tuh, Monday aku ambik semula. Dulu pernah buat macam tuh. 

Terralit pulak petang nih, mulanya nak buat withdrawal tapi aku delay kan sekejap, tiba-tiba positions aku menghijau, syukur lah. Sekarang nih aku tak lah serakus dulu, aku lebih pada hati-hati aje tiap kali masuk positions. Dan aku tak cepat gelabah kalau prices go against me, aku biarkan aje, dan aku reload. Aku rasa aku lebih matang sekarang nih.

Mengaji malam nih macam tak bersemangat jer sebab yang datang cuma 4 orang, lepas turn aku baca, aku terus habiskan baca Quran kat apps aku pulak.

Tak ada jamuan malam nih so aku ke kedai Redha Jer Lah sebab the other kedai yang bukak, kedai Omar, ramai sangat orang. Tak lama tuh ImamTua pun sampai, aku buat tak nampak jer sebab sibuk melayan Forex, dan ada orang lain yang bersembang dengan dia. Masa aku nak bayar, rupanya ImamTua dah bayarkan harga makanan aku. Tercapai jugak niat dia agaknya. 

Khamis 21 Febuari

Aku jadi malas jugak pagi nih, lepas menyiram ala kadar tuh terus aku masuk rumah. Sebab aku nak buat withdrawal. Dapatlah 4.14 Eth, aku tinggalkan dalam 0.5 Eth untuk aku trade. Modal aku dulu 0.5 Eth, ada dalam 2 bulan kot dari 0.5 Eth tu jadi 4.7 Eth, not bad.

Lepas Asar aku ke Sungai Ruan nak duplicate kunci sebab esok nak tinggalkan kunci untuk Lukman, so buat 2 sets, mahal, RM 52 semuanya. Tersinggah pulak kedai peralatan pertanian, beli baja etc, habis dekat RM 200. Damn, sekejap jer, beratus habisnya. Entah apa-apa lah aku nih.

Ingatkan Chu dah ke KL, rupanya esok anak dia jemput. So malam nih Chu suruh jemput dia, dia ada nak bawak kuih ke masjid. Aku tak dapat nak concentrate sangat masa Ustaz tuh kasi Kuliah Maghrib, dah lah dia cakap slow, meleret-leret, asyik ulang benda-benda politik, lagipun aku sesambil memorex. Aku kena hati-hati sebab modal aku dah kecik (lepas buat withdrawal tadi tuh).

Esok nak ke KL Yay!