Sunday

Ahad - 22/1/2012

Semalam kan aku pergi Sungai Wang, apa pasal aku tak bayar internet bill aku? Penyudahnya, tengah malam semalam connection aku kena barred, itu yang terpaksa aku ke Sungai Wang lagi pagi nih. Boleh kalau aku bayar kat Mid-Valley tapi alang-alang terpaksa keluar, baik aku terus aje ke sana. 

Nasib baiklah hari nih Ahad, tak ada Forex. Kalau tak tuh, sure kelam kabut aku dibuatnya.

Sementelah aku di kawasan Bukit Bintang, aku merayau ajelah sampai Pavilion. Aku kalau ke sana, sure aku akan masuk ke Geox, Tag Heuer dan Skechers. Sebab aku akan teringat kat David & King Mongkut, kalau kitaorang ke Roosevelt Field Mall kat Long Island, sure masuk kedai-kedai tuh. Kat Lot 10 pulak, sure aku akan masuk ZARA sebab itu mengingatkan aku kat Carter, dia suka beli pakaian perbuatan ZARA. 

Masuk Low Yat sekejap, semalam masa sembang sama Saizam, ada kitaorang cerita pasal cellphone yang canggih-manggih, so aku saja-saja jer lah pergi survey mana yang best. Walaupun aku tak ada duit nak tukar cellphone tapi elok jugak kalau aku tahu perkembangan mana yang patut. Buat masa ini aku ok jer guna phone seratus inggit yang tak ada camera nih, aku pun bukannya guna phone sangat, dalam seseminggu tuh biasalah kalau phone tak berbunyi langsung. 

Pelik jugak aku sebab masa aku kat US dulu, pantang ada model baru, aku sure akan tukar cellphone. Tapi bila kat Malaysia nih, I don't give a fuck pun pasal benda-benda gitu. Masa aku makan tadi for example, mamat yang duduk meja kat depan aku tuh, "lawa" jer tangan dia dengan jam dan cincin yang merelip. Terfikir gak aku, lama dah aku tak pakai jam tangan, dan sejak insiden jari aku bengkak dan cincin terpaksa dipotong guna pemotong cincin (masa aku kat US dulu. Siangnya aku melepak kat Central Park, aku ingat yang aku ada kuis daun-daun/pokok gatal, sebab itu kot jari aku bengkak) aku dah tak pakai cincin dah. 

Bila lah agaknya aku nak "macam bergaya" sikit? Bukanlah aku nih zuhud orangnya tapi aku dah tak kisah langsung pasal nak memeresentablekan diri aku di khalayak ramai. Aku kat Malaysia, bukannya kat New York lagi kan? Kadang tuh aku rasa aku nih macam perempuan lepas bunting, yang dah tak kisah dah pasal paras rupa dia, biarlah perut menggelebeh, biarlah tetek melurut, apa dia kisah, kan? 

Ituhari masa kat Tadika, adalah one of the boys yang selalu aku layan tuh, dia kata, "Buruknya kasut Teacher". Sentapz jugak aku dibuatnya tau dak?  

The rest of the day tak buat apa pun, online dan tidur aje. Petang baru aku kemas-kemaskan apa yang patut. Masa housemate aku tak ada kat rumah jer aku jadi rajin mengemas, kemas-kemas dapur, bersihkan/buang apa-apa yang patut, yang penuh dalam fridge tuh.


It's 8.25 pm masa aku menulis nih, tidur dah puas tadi, tak kan aku nak berjaga sampai Forex market bukak pukul 6 pagi nanti, tapi aku gila tak sabar nak tunggu. Aku rasa Euro akan gap ke bawah kot pasal Greece punya debt swap proposal macam tak ada jalan penyelesaiannya jer. Tapi, esok ada Eurozone Finance Ministers punya Meeting, mungkin Euro akan naik. Hope I'm right again lah kali ini. 

Esok balik Raub, mungkin tengahari sikit kot.