Monday

Ahad - 8/1/2012

I really like the "arrangement" kat rumah sewa aku nih, sesekali aku akan keluar dengan housemate aku, be it tengok wayang ker, atau just keluar makan. Or plain merempit. Dan besoknya, he does his own things and I do mine. Aku akan rimas kalau sentiasa ke mana-mana berdua. Pergi breakfast berdua, pergi lunch berdua, pergi dinner berdua, that's not my thing, not at all my style. Sekali sekala macam tuh that's good enough. 

And so tadi, housemate aku pergi breakfast dulu, then baru aku pergi. Kesudahannya dua-dua beli paper yang sama. Lepas tuh aku buat apa? Aku tidur! Tidur, tidur dan tidur, lepas Zohor pun aku sambung tidur (bila letih main games kat internet).

Dekat nak Asar, bila dah segar tuh barulah fikir apa plannya untuk hari ini. Ada aku terfikir yang apa pasal aku "tenang", selamba sangat sekarang nih? Tak ada pun plan nak cari kerja. Mentang-mentang duit masih ada sikit tuh kan? Betullah orang yang tak memikir masa depan, aku nih. Aku masih terikut-ikut dengan cara kehidupan aku di US dulu, buat ikut suka aku. 

I have no idea apa persepsi pembaca blog aku pasal aku. Walaupun I don't give a friggin' fuck apa orang fikir pasal aku tapi deep down aku rasa ada jugak benda-benda yang best nya pasal aku nih. Kalau tidak tak kan diaorang keep coming back baca blog aku kan?

I'm a loser, I'm a whiner, I'm long-winded, I'm filthy, aku tahu dan memang aku setuju sangat tuh. Tapi dalam  all that negativities kadang-kadang terselit benda-benda yang membuatkan aku terfikir yang I'm not all that bad (or rather I'm not that bad at all) rupanya. 

Itulah, macam orang lain jugak, I'm all that, and a little more. And I still believe yang all of me is beautiful, even benda-benda yang hodoh di pandangan orang. Yeay, like I care shit kan?  Macam apa yang David selalu cakap kat aku, "Life is a big pile of shit. And then you die."

Then Teh talipun......

Teh kata nak mintak tolong 3 benda. Nak suruh aku tolong jaga kindergarten diaorang (kalau tak salah pendengaran aku lah) kat Rawang, nak tolong "tengok-tengokkan" anak sedara aku sebab Teh dan Kak Teh mengajar kat Kelas Tuition diaorang di sebelah malam, dan ajar Teh memorex (Teh pernah memorex dulu-dulu rasanya).

Since aku tak ada immediate plan, aku dengan senang hati kata yang aku boleh aje. Daripada aku cari kerja lain nanti kan, baiklah aku tolong-tolong Teh. 

Satu jer yang aku rasa cuaknya, masa aku tinggalkan diaorang dulu, anak sedara aku Balqis masih dalam buaian. Dan Qistina kecik sangat lagi, umur empat lima tahun. Apa yang aku ingat, masa tuh Qistina suka menari ikut lagu Kuch Kuch Hota Hai, sambil gelek-gelek bontot. She was a riot dulu tuh. Sekarang nih dua-duanya dah jadi anak dara, sampaikan aku pun dah segan nak tegur. Tapi, mungkin ini peluang untuk aku reconnect balik dengan ahli keluarga aku kot? 

Housemate aku tengah bersemangat belajar Technical stuff pasal Forex, dia memang ada pengetahuan pasal benda-benda technical tuh. Too bad yang esok aku dah nak duduk Rawang (aku mungkin balik Bangsar hujung minggu kot), kalau tidak boleh ajar dia memorex masa trading hours. Tak apa, nanti bila ada peluang, aku akan guide dia macamana nak bukak account and all that stuff. 

Aku suka kalau ada orang lain yang minat menceburkan diri dengan Forex dan Trading nih sebab aku tahu yang memang boleh buat duit nya lah kalau Trading nih. (Too bad lah aku punya account kecik jer, kalau tak, aku rasa aku dah jadi Full-Time Trader dah). Iyalah, daripada asyik nak main games, atau tengok film Korea kan, baiklah buat Online Trading. Adik aku, Pui, ituhari kata nak bukak account jugak, nak suruh aku trade kan account dia, tapi senyap jer nih. Account USD 100 pun dah ok dah tu, Pui. (Pui reads my blog)

The only highlight of my Sunday, aku pergi makan. Nampak sangat yang aku nih tak berpendirian punya orang, aku dah sampai ke Leeyas Corner, aku patah balik, aku makan kat Gerai Kelantan kat tepi sungai tuh. Penuh meja aku dengan Nasi, ayam masak kunyit, telur dadar, sup kosong, sambal belacan, teh ais. Sampaikan aku aku taruk semuanya dalam satu pinggan aje sebab malu kat orang lain, takut nanti diaorang kata yang aku nih kuat makan. 

Sebab kalau aku jadi diaorang, sure aku akan mengutuknya lah, sure aku tulis kat blog lagi, "Ya Rabbi, Mamat yang sebelah meja aku tadi, punyalah kuat makan, sampai penuh meja dia. Tapi orangnya kurus jer". 

See, aku peka dengan benda-benda kecik gitu. Nasib baik lah aku tak jadi Wartawan majalah hiburan, kan?

Pelik aku, apa pasal lah telur dadar sama teh ais yang kat kedai tuh sedap sangat daripada yang aku buat sendiri? Kalau buat sendiri, taruklah lebih-lebih bahan, tak pernah rasa sesedap yang dijual kat kedai, kan? Tapi, teh ais basi yang kat kedai pun sedap jugak sebenarnya, kalau dicompare dengan teh ais buatan sendiri. Pelik, kan?

No, really, I have to write this down lah, aku betul-betul rasa peaceful, at ease with myself lah. And thanks to rancangan TV yang dipasang, behind the scene tentang pembikinan film Iron Lady. Every second tuh brought back memories, every little thing tuh reminded me of something. 

Apa tak nya, bila ditunjuk clip pasal film MammaMia (Meryl Streep), aku teringat masa hari pertama film tuh ditayang kat New York, yang happened to be sama dengan film Dark Knight. Orang lain semua tengok film Batman, Dark Knight tuh, aku pulak, lepas kemas-kemas apartment Carter, terus pergi tengok MammaMia, show pertama hari tuh.

Fuck, that was so bapok, kan? Ekekekekek

Bila ada lagu Dancing Queen tuh, aku teringat masa tengok Broadway show MammaMia tuh. Then aku teringat yang a few days ago aku baru terperasan (thanks to Twitter) yang aku tengok show A Steady Rain (Daniel Craig, Hugh Jackman) sama hari dengan Zahim AlBakri tengok. Damn, apa pasal dia tak contact aku?

See, dalam masa a few seconds, banyak benda yang bermain di kepala aku. And fuck, everywhere I go, every single thing I do, every little time I have, there's always something yang meremindkan aku of the good old days yang aku lalui. I bloody miss all that I'm tellin' ya.

It's already one in the morning asa aku tulis nih, aku nak berjaga sampai pagi lah kot, nak tunggu Forex bukak, pukul 6 nanti. Lepas Maghrib tadi ralit main chess sama housemate aku. Macamana nih, esok sure aku akan tidur siang, aku ada a few things nak selesaikan, tapi aku janji nak ke Rawang tengahari esok.