Wednesday

Rabu - 4/1/2012

Tak ada apa pun yang aku buat harinih, nothing worth mentioning pun. Tapi blog kena diupdate jugak so tulislah apa yang patut, kan? 

Semalam tidur lewat, way after Subuh, so pagi tadi dalam pukul 10 lebih baru bangun. Biasalah, pergi breakfast and all, then memorex. Bosan jugak aku rasanya memorex nih, letih rasanya sebab nak "mengejar" price yang turun naik tuh. Kalaulah modal besar, or at least a few thousands USD, sure tak risau apa pun, masuk positions dan tunggu aje TP. Ini, sebab modal kecik, bila price moves against position kita, mulalah kecut perut. Aku fikir-fikir jugak tadi, macamana lah dengan Forex aku nih, walaupun masih bertahan tapi memenatkan. As I said, memenatkan pasal modal aku kecik. 

The only thing yang aku buat tadi, aku ke Midvalley. 2 kali. Ke Carrefour. Beli barang-barang dapur. Leka jugak nak memilih benda-benda yang nak dibeli. Tak tahu lah tapi dalam 200 habisnya tadi tuh, itupun beli benda-benda basic aje. Ada aku terfikir, kalau breakfast dan makan kat luar, sama aje habisnya kan? 

Tapi itulah, kalau kat gerai di Malaysia nih ada jual oatmels for breakfast, salad for lunch ad dinner, tak payahlah aku nak bersusah-susah beli barang. 

The rest of the day bersih-bersihkan dapur, fridge yang macam tak pernah diguna tuh penuh dengan barang-barang aku. Hopefully seseminggu nih aku makan benda-benda yang I used to eat masa kat US dulu lah. Tadi lunch aku makan banana-nut cereal + honey & Mango Tango Muesli + strawberry-flavored milk. Esok pagi kena start makan oatmeals lah. Cereal aku, atau salad, atau oatmeals, aku biasanya taruk banyak fruits sama raisin sama muesli, kalau tak tuh kureng sikit. As for dinner karang, aku dah siapkan potong semua mak nenek bahan yang aku beli tadi, tunggu nak potong cheddar cheese aje sebab nak beli grated cheese tuh mahal gila, so beli yang keping-keping, murah sikit. Then rebus telur atau buat scrambled egg, atau beli ayam goreng seketul dua, ricih-ricihkan taruk dalam salad. 

Aku kena pergi seround lagi ke Midvalley nih sebab track bottom aku tertinggal kat Hulu Langat, aku rasa nak start jogginglah semula.