Saturday

Jumaat - 13/1/2012

On our way ke Tadika pagi tadi, singgah kat Tuition Center tuh, it's such a big house yang lengkap semuanya. A few photocopy machines, pejabat yang lengkap, dan lots and lots of books and magazines. Tapi semuanya macam tak terurus, semalam Kak Teh ada beritahu yang kalau aku nak cat rumah tuh pun ok.

I have the same idea dengan dia yang elok kalau dijadikan tempat tuh macam reading center, macam yang banyak kat US sana tuh. Tapi itulah, that kind of culture (where people can read and borrow books, mags) masih belum ujud kat Malaysia nih. Told her yang I don't mind duduk kat rumah tuh as a caretaker of some sort. Must be fun kan?

My only worry now is macamana aku nak mengajar tuition budak-budak dari sekolah rendah sampai Form 5 tuh? Nampak gayanya aku kena mentelaah semula lah kot, back to school semula. Dua kali satu, dua. Dua kali dua, empat *mode menghafal sifir*

Tapi, aku kan ker pernah jadi Lecturer kat UITM, sure kacang jer semua tuh. Then again, mengajar budak-budak kat U senang jer, ajar tipu-tipu (like most Lecturers do, ooooppsss) pun ok kan? Dengan budak-budak kecik, tak boleh ajar tipu-tipu sebab the whole thing tuh is like menanam benih kan? 

Awal pagi sebelum kelas mula, aku melayan bebudak tuh kat playground. Lawa-lawa diaorang harinih dengan pakaian baju Melayu, baju kurung. Budak-budak nih kan, active sangatlah, terlompat sana sini sampai berpeluh-peluh aku nak melayanannya. 

Aku turut masuk kelas pagi nih, sambil melayan this twin boys yang very hyper-active yang masih tak dapat nak adept dengan surrounding. Menangis-nangis, sampai digigitnya sapa-sapa yang nak pujuk diaorang, sampai dipanjat-panjatnya grille pintu yang bebudak lain terpaksa masuk ikut pintu dapur. 

Aku tahu, Teh sama Kak Teh nih memang made for each other lah, diaorang gifted sungguh, they have their very special ways dengan bebudak. Sejak mengajar kat International School lagi, sebab tuh Tuhan permudahkan rezeki diaorang, semuanya senang aje. 

All in all it was such a day lah, I kept wishing yang bebudak tuh will grow up "menjadi", itu yang aku usap-usap badan, kepala diaorang sambil baca Selawat. I was a bit skeptical jugak mulanya nak  "sentuh" beria-ia sangat anak orang kan? Iyalah, kalau kat US, boleh disaman kalau buat macam tuh. Tapi, selamba jer aku cuci hingus, bersihkan mulut budak-budak tuh lepas makan, diaorang bukannya baligh lagi kan?

Masa tengah tunggu anak sedara aku habis sekolah, aku beritahu Teh pasal ketidakcomfortablelan aku yang macam menyusahkan diaorang. Aku boleh tolong diaorang tapi with me yang ada limited means nih susahlah sikit and I would rather go back to Bangsar doing my own things kalau berterusan macam nih. Since I'm here, aku nak aku nih dipergunakan setakat yang boleh but by the look at it, aku tak boleh digunakan (because of my limited means yang aku cakap tadi tuh). No, not that aku tak berguna, aku nak kan penggunaan yang berguna gitu. Bukan tidak berguna untuk penggunaan. Jauh sekali dari tidak berguna untuk dipergunakan. 

Lepas Sembahyang Jumaat, lepas makan, lepas check Forex aku bersiap untuk balik ke Bangsar. Nak ambik pakaian sebab ituhari datang Rawang bawak dua tiga helai aje pakaian. Aku balik sini semula petang atau malam Ahad kot. Malaslah aku menyusahkan Teh/Kak teh, so aku jalan kaki aje pergi menunggu teksi/bas untuk ke Kommuter. Aku punya prinsip/style memang macam tuh, jangan sekali-kali menyusahkan orang, tapi kalau orang menyusahkan aku, itu tak apa. Not that diaorang menyusahkan aku, no, tidak sekali-kali. Bandar Tasik Puteri nih terpencil sikit so susah nak dapatkan teksi, nasib baik ada bas. Lama dah tak naik bas mini ekekekke.

Sempat jugak aku memorex sekejap masa tunggu train, jugak masa dalam train. Drats, all my positions tuh jadi makin parah, banyak floating loss nya, so aku terpaksa closekan a few of them dan pasang stop loss siap-siap sebab aku nak jaga margin yang walaupun masih dalam seseribu percent tapi aku kena berwaspada sebab macam laju aje pergerakan pips. Sentiment masih bullish sejak semalam, banyak short coverings yang ditriggered. 

Mungkin sebab mengantuk, semalam tidur pukul 1 lebih dan bangun pukul 5 pagi, so aku terlena dalam train tuh. Sedar-sedar dah sampai Mid Valley Station. Or so I thought lah kan? Rupanya Stesyen Kepong Sentral! Fuck shit! Aku nak lari balik semula masuk dalam train tuh dah malu, so selamba ajelah aku tunggu the next one. Hidup aku gitulah, kalau ada apa-apa salah silap, aku control macho, as if tak ada apa-apa berlaku. Itu pasal not many people tahu yang tahu gelora jiwa aku, sebab I'm such a good actor kan?

Sampai Bangsar aku tidur, tidur dan tidur. Lepas Maghrib, aku tidur sampai 10 lebih, yang by the time aku bukak Forex Terminal MT4, tengok-tengok EURUSD turun like sagging boobs. I knew it, dammit! So aku dapat recouped like 85% of my losses tadi. Friday 13th punya penangan kot?

Aku berjaga sampai Subuh sebab nak tunggu Forex Market tutup for the week, jugak nak tunggu confirmation news on Eurozone dowgrade by S&P (yang menyebabkan Euro jatuh tadi tuh). Monday nih US cuti, I'm not comfortable holding open positions over a long weekend tapi margin aku masih ok so I'm not worried. I'm a little antsy pulak rasanya sebab aku rasa come Monday morning, EURUSD akan gap lower kot. I predicted the same thing last weekend and I was right, hopefully kali ini betul jugaklah. Amin.