Thursday

Khamis - 5/1/2012

Believe it or not tapi aku tak cakap sepatah perkataan pun harinih. Kejap, kejap, kejap, nih aku nak cuba ingatkan apa yang aku buat harinih. 

Pagi-pagi lagi lepas Subuh, aku pergi jogging, kat tasik di sebelah Amcorp Mall. Memanglah tak bercakap, kan?

Balik tuh aku singgah kat kedai, ambik papers 2 ketul dan terus bayar. Pun tiada adanya lontaran suara dari bibir aku.

Since aku breakfast kat rumah, memanglah tak ada harapan untuk aku membuahkan kata-kata kan? By the way aku punya cereal yang dibeli semalam tuh dah nak habis dah sekotak pasal aku asyik makan benda tuh aje. Mamposlah, habis tuh nanti terpaksa lah makan oats lah pulak. Bukan aku sengaja lengah-lengahkan makan oats tapi memang tak sedap pun, walaupun aku tahu yang aku kalau makan oats, oatsnya taruk sikit aje, lebihnya taruk buah sama kismis aje yang banyak. And why in the world lah aku beli oats tin besar semalam tuh? 

Tengahari sikit aku ke Jusco Midvalley, beli barang sikit. Kat situ aku hampir terbercakap. Tapi bila awek tuh tanya, "Encik ada card ker?", aku cuma gelengkan kepala aje. 

Lepas tuh melepak kat rumah aje lah, lunch, memorex etc. Ini hari kedua tak makan nasi, selamba aje makan salad yang aku lost count berapa banyak bahan-bahan yang aku taruk, hence itu yang rasa sedap dan tak jemu dimakan tuh. Sat aku bilang, lettuce (3 jenis), kobis bunga, kobis kaler unggu tuh, carrot, mentimun, celery, sweet corn, green bean, bawang besar, muesli, raisin, telur rebus, tomato, apple, grape, green pepper, cheese, and a few others. See, mana lah tak letih aku nak memotong more than 20 bahan tuh kan? 

Forex-wise pulak, I'm still holding on to my positions, short EURUSD, GBPUSD, AUDUSD dan long USDCHF. Out of curiosity aku masuk short positions EURJPY sama EURAUD tapi kejap jer EURAUD tuh terus kena hit SL aku, dan terus dia reverse. So petang nih aku buat kajian lah sikit pasal that pair yang aku baru trade tuh, as of writing nih, dekat 100 pips floating profitsnya. Aku rasa aku nak lock position tuh instead of ambik profits, tengoklah macamana.

Euro is still down, most Euro pairs semuanya down. Eurozone sekarang tengah mengalami debt crisis (bukannya Euro crisis), so aku akan ikut trend aje lah which is down. Aku cuma ada satu pair yang masih "sangkut", AUDUSD. 

Housemate aku belum balik cuti lagi sejak bapak dia meninggal, kalau tak ada jugak member berborak.