Friday

Jumaat - 6/1/2012

Sesehari dua nih aku asyik pening kepala aje, bukanlah pening yang teruk tapi pening yang sikit-sikit tuh, yang enough untuk menguncomfortablekan kehidupan seharian. Bila pening yang doesn't seem to go away gini, mula lah fikir bukan-bukan kan? David boss aku dulu, kalau pening macam nih sure dia cakap, "Ooo God, now I think I have brain tumor".

Aku rasa this has something to do dengan benda yang aku makan kot? For the past few days, salad is the word, salad is my only makanan. Itu yang aku rasa badan aku banyak angin jer nih. Benda yang elok-elok, kalau dimakan terlau banyak pun akan jadi tak elok jugak kan? Likewise, benda yang tak elok tuh, kalau dimakan banyak-banyak, akan jadi elok jugak, kan? Errrr, patutnya gitulah kan? 

Memang pun, aku asyik nak kentut aje kerjanya. Asyik kentut melulu. Melulu yang bertalu-talu. Nasib baiklah banyak makan sayur so kentut nya tak berbau. 

And so tadi, lepas Sembahyang Jumaat, aku ke Midvalley. Selamba aje pergi Oasis Food Court tuh pakai kain pelikat. Makan kat Portugese Grille tu lah, ikan sama petai. 

Kalau berterusan macam nih aku rasa aku kena pergi berbekam kepala lah, dah lama dah tak berbekam nih. Ada 2 kemungkinan lain apa pasal aku asyik pening aje nih. Mungkin sebab aku asyik dok menengok screen laptop kot? That could well be the reason. Ataupun sebab aku asyik memerap di rumah sampai tak berjalan otak aku, bila otak tak berjalan, dia asyik main-main kat satu tempat tu jer lah, itu yang buat kepala jadi pening tuh.


The whole day aku memerap kat rumah, cuba-cuba mentelaah dan mengkaji benda-benda yang berkaitan Forex yang banyak sangat kat internet nih. One of my azams, nak cuba belajar some (if not all) aspects of technical indicators. Walaupun I'm more of a fundamental guy, dan aku tahu yang aku tak percaya all those technical jargons and shit tapi I need to know them. Geram jugak bila tengok orang lain yang berbuih-buih mulut bercerita pasal benda-benda technical (tapi habuk pun tarak, harapkan tunggu set-up yang happens to be a false signal) sedangkan aku, tengok/baca chart pun tak reti. Apa tah lagi nak buat analisa. 

First Friday of the month memang ditunggu-tunggu oleh sesiapa yang memorex, sebab ada report pasal Non-Farm Payroll, the single most traded report. Report tuh keluarnya pukul 8.30 ET, by US Labor Department. Since aku akan berjaga sampai pagi, sampai Forex Market ditutup for the week, so aku decided nak keluar ambik angin. Jugak untuk cari peluang nak bercakap, sepanjang harinih macam semalam jugak, aku tak bercakap pun. But I do remember yang aku ada kata, "Son of a bitch!", bila elok aje aku closekan one of my sell positions ( 1 pip profit), price terus reverse dan turun. 

On my way to Leeyas Corner tadi, ada lah this Apek mintak sedekah. Aku, memang dari dulu, aku tak kira sapa, Melayu ker, Cina ker, sapa-sapa lah yang mintak sedekah, InsyaAllah sure aku kasi seseringgit dua. The moment aku nak seluk pocket nak ambik duit, aku nampak Apek tuh keluarkan cellphone dia. And I was like, "Fuck, his cellphone tuh is much more expenxive than my cellphone (*stupid-phone to some people)". Terus aku tak jadi kasi apa-apa. (Tapi aku terkasi jugak lastnya, on my way balik tuh. Mungkin tadi tuh cellphone mainan kot?)

Sampai dekat Maghrib jugak aku melepak kat Leeyas Corner tuh, makan Nasi Ayam, sesambil memerhatikan orang. Ramai orang yang lalu lalang, yang makan, sampaikan letih aku memerhati sebab every single person yang mata aku tertengok, ada jer benda yang aku fikir.

I lead a friggin' boring life sekarang nih kan Dear Diary? Macamana pun, you have to understand Dear Diary, everything has to be documented. So bear with me *mamposlah statement artis pencen lagi* lah Dear Diary. And I do hope you still like me for my oddness, my awkwardness, all of those things that I hate about myself.