Tuesday

Selasa - 3/1/2011


(Updated 11.59 pm)


Dear Diary


I need to write this kat blog. I don't know why but I just have to write this down somewhere. Lagipun, biasanya, apa yang aku cakap/niatkan, biasanya menjadi kenyataan, so here's hoping yang InsyaAllah benda nih akan jadi kenyataan sebab this is the second time I'm writing this down kat blog nih. And I will keep repeating it if I have to. 

Tadi, masa memanjat rambutan, mak sedara aku, Chu, ada talipun Mak. Chu nak buat Umrah bulan Mei nanti, so dia tanya Mak kalau-kalau Mak atau sesiapa adik beradik kitaorang yang nak join sama. Mak Pak aku dah a few times buat Umrah, dah lama buat Haji nya pun.


And so aku "terpaksa" beritahu Mak Pak yang aku ada plan nak bawak Mak Pak buat Umrah, aku hanya boleh buat passport semula akhir tahun depan. So, aku mintak Mak Pak sama-sama doakan semoga niat tuh tercapai, kalau bertiga yang berdoa kan lagi bagus. Semoga panjang umur, murah rezeki dan sihat tubuh badan. Amin.

------------------------------------------

(Updated 6.15 pm)
Aduss, untung Forex yang dapat semalam dah lebur pasal EURUSD, UADUSD sama GBPUSD rally, dan USDCHF turun. Aku taruk stop loss besar-besar, tak sangka pulak semua nya tuh akan kena hit. Tak ada rezeki lah harinih. 
------------------------------------------


(Updated 1.05 pm)
Macamana aku tak terperasan message dari member Forex yang aku nak jumpa tadi tuh aku pun tak pasti pasal apa. Mungkin sebab aku tengah sibuk berkemas kot, mana nak mengecheck Forex lagi. Tak ada rezeki nak jumpalah kot. 


Macamana pun, here I am tengah makan kat this one restaurant masakan tradisional Pahang, Ratu Rasa. Ada jual Nasi Keludi, what the hell is that? Aku makan nasi lauk ikan patin, sambal tumis terung pipit (terung manggo) campur petai, tempoyak, sama sambal tempoyak. Dessertnya pulak cendol gula kabung (gula melaka). Best gila, heaven!


Sat lagi nak balik KL lah, kalau aku tak terpergi Kuantan nanti nih. Tengoklah macamana.


-------------------------------------------------------------


Aku just informed Kinky yang aku tak datang kerja dah. 

Aku decided nak balik KL harini lah pasal kebetulan ada kawan Forex yang aku terjumpa kat internet, kebetulan pulak dia akan datang ke Raub. So, lepas jumpa dia karang, makan-makan, sesambil memorex sekejap, then aku baik KL kot, InsyaAllah.

Semalam aku tak boleh tidur sangat pasal asyik beringus jer hidung, sini dah lah sejuk, aku pasang kipas, tak berbaju pulak tuh. Forex pun ok semalam, seperti yang aku jangka dan nak, walaupun tak ada big surprise moves tapi enough to keep me awake the whole night thru.

Pagi nih aku tak buat apa pun sangat, semak samun kat sekeliling rumah nih Pak nak upah orang aje untuk meracunnya sebab Pak tak sihat. Aku tolong Mak Pak memetik rambutan aje tadi, ada orang nak beli. Murah gila Mak Pak aku jual, RM 1.40 sekilo, patutlah orang tuh nak kan sebanyak mana yang ada. 

Then aku memanjat lah pokok rambutan tuh, my first experience tengok rambutan sendiri sebanyak itu, itu yang aku asyik bersyukur jer sepanjang kat atas pokok tuh, besarnya limpahan rezeki Tuhan. Dan aku rasa macam bangga jer sebab aku rasa aku nih macam Pak aku masa muda dulu. Dalam ramai-ramai adik beradik lelaki, (7 orang) aku rasa aku yang mewarisi takhta keterreran Pak, ekekkeekeke. Apa tak nya, masa Pak muda dulu, Pak selalu ambik upah memanjat rambutan, Pak terrer sangat bab-bab menjala dan menangkap ikan. Itu yang aku rasa semacam jer tuh sebab dalam masa sekejap aje aku pun terrer buat dua-dua kerja tuh, menangkap ikan sama memanjat pokok. 

Now, kalau aku reti memanjat pokok kelapa, itu lagi bagus. 

Ok, caio, nak ke Ratha Kari Kepala Ikan kat Raub, will update from there InsyaAllah.