Wednesday

Rabu - 18/1/2012

1. Harinih aku kena mengajar lagi walaupun Ustazah yang tak datang semalam tuh, ada datang. Aku siap sediakan a few benda yang nak diajar, Bahasa Melayu, Jawi dan Maths. Senang pulak nak control budak-budak tuh harinih sebab masing-masing ralit buat kerja. Cuma aku terpaksa meriba one of the twin boys yang tidur, dari mula masuk kelas, sampailah waktu nak makan. Sampai kebas-kebas kaki aku dibuatnya, budak tuh siap berpaut kat leher aku lagi, bila dia tersedar dari tidur. 

Lepas makan aku bawak diaorang berdua, sama another boy yang ada masalah, ke bilik kosong, nak kasi diaorang ralit buat apa yang patut. Sebab kalau kat Kelas tuh, diaorang nih mengganggu jer kadang tuh. 

2. Masalah aku setiap hari, aku mengantuk sangat bila habis Kelas, dalam pukul 12.30 tuh, mungkin jugak sebab cuaca panas sekarang nih. Aku pun setiap pagi bangun pukul 6. 

3. Aku rasa aku kena tukar my trading style lah, for the last few days especially, aku banyak buat silap. Yang buat hanginnya, aku selalu betul baca sentiment Traders (based on all the fundamental news dan data yang keluar hari-hari) tapi aku selalu hold my positions lama sangat sampaikan price buat reversal. Then, dari untung, jadi rugi. Itu yang aku kena baiki tuh. I don't mind if I have to revamp the whole thing, ataupun berhenti sekejap from Trading. Sebab price pun macam kucar kacir sekarang nih, turun naik yang tak berapa clear arah tujunya. 

4. Aku ikut Teh/Kak Teh ke Tuition Center diaorang malam nih. Memanglah kuat kerja dan gigih Teh sama Kak Teh nih pasal setiap hari diaorang ambil dan hantar a few of their students yang pergi tuition. Malam nih budak primary school, ada 26 students semuanya. Ada ramai yang dah "ikut" Teh/Kak Teh sejak umur 4 tahun (sejak Tadika). Sekarang baru aku tahu yang teaching, buat tuition is a lucrative business. 

Aku tak buat apa pun, tengok jer diaorang, sesambil tuh online yang cukup slow connectionnya. Aku terjumpa buku Growing Up In Trengganu by Awang Goneng (husband Kak Teh blogger famous tuh).