Wednesday

Jumaat 18 Januari 2019

Walaupun macam tak tidur semalaman tapi lepas Subuh dan pagi nih aku tak pulak rasa mengantuk, selamba jer aku memorex sebelum pergi breakfast. Then ke kebun sekejap, sekadar menyiram tembikai yang kali ini tak seceria dulu, layu jer memasing tuh, ditambah pulak daunnya yang dimakan ulat. Tak apa lah.

Aku tengah memorex bila dapat message dari Ida yang beritahu Mak mungkin balik esok. Terkejut jugak sebab baru lagi Mak balik, kan? Aku boleh agak yang Mak teruja nak tengok renovation works kat both bilik air, sebab ituhari Ida ada cerita kat Mak. 

Terpanik jugak aku sebab maknanya aku kena kemas-kemas kan rumah seelok mungkin, walaupun minggu lepas Ida dah bersihkan rumah tapi semakin kotor jadinya sebab MN sambung buat kerja kat bilik air dalam, penuh lah habuk.

Air pulak tak ada nih, macamana nak mengemop? Dan aku kena bersihkan rumah tuh petang ini sebab esok Mak akan sampai pagi, dan aku akan sibuk esok tuh, nak bawak Chu ke Pekan Sari etc. 

Lepas Asar baru aku mula membersihkan laman, berpeluh dibuatnya mengukut daun kering, dibakar. Susun perkakas kat shed, buang sampah, semuanya lah. 

Cadangnya nak sembahyang kat surau aje sebab malam nih tak ada Kuliah kat masjid, tapi tadi ada announcement kata yang malam nih ada Tahlil, so ke masjid jugak lah aku. 

Terralit pulak memorex malam nih, terus lupa nak kemaskan apa-apa yang patut. Esok lah.