Wednesday

Selasa,Rabu,8,9Januari2019

Selasa 8 Januari 2019

Pukul 7 setengah aku dah ke Sungai Ruan, sekajap jer, tak ada beli apa sangat pun, setakat limau oren dan bekalan foot patch. Aku suka tidur malam pakai foot patch, rasa macam lebih nyenyak. Then breakfast kat kedai depan Pusat Serenti.

Mood aku macam baik jer pagi nih, aku rasa macam happy jer, entah apa sebabnya, aku pun tak tahu. Aku nih, benda-benda kecik pun mempengaruhi mood aku. Bila tengok yang anak limau oren ada yang baru tumbuh, itu pun buat aku happy. Likewise, bila tengok anak tembikai dipatuk ayam, aku jadi sedih. 

Tambahan pulak semalam Ben Whishaw menang Golden Globes, lagi lah happy nya aku. Ke KL nanti aku nak tengok Mary Poppin Returns lah rasanya, both my favorite stars (Meryl Streep, Ben Whishaw) are in that film. Bohemian Rhapsody pun my cup of tea nih. Tapi, aku rasa aku tak tertengok pun nanti, sebab tak ada geng. Macam MammaMia! dulu tuh, macam tak percaya yang aku belum tengok that film.

Forex-wise, akaun aku dah untung 25%, tapi at the time of writing this, floating loss aku besar jugak, dalam 0.05 Eth, kira besar lah tuh sebab my account now stands at 0.625 Eth. 

Setelah more than 2 months tak ada Kuliah Maghrib by Ustaz Sekolah Sains tuh, malam ini dia datang, kasi Kuliah bab Puasa. Sebab dia nak habiskan bab tuh just before Ramadhan starts.

Awal aku tidur malam nih sebab tak ada nak monitor price movements sangat, lagipun aku cuma ada 3 positions.

Rabu 9 Januari 2019

Lagi sekali aku ke kebun awal pagi, breakfast kat rumah jer, makan roti sama scrambled eggs. Scrambled eggs aku mesti letak cheese dan tomato. Aku awal tuh sebab ingatkan MN datang awal tapi dah 9 lebih baru dia datang. Aku dah nak siap buat kerja kat kebun barulah dia sampai. Dia kata aku gigih sungguh berkebun, kebetulan masa dia datang tuh aku tengah mengisi tanah dalam polybags. 

Aku cabut lagi kacang harimau, terus dikupas, dan terus tanam kat polybags. Yang ditanam minggu lepas sama adik ipar Ipin tuh dah mula cambah, aku buat pagar tak nak kasi ayam patuk. 

"Beli cat murah jer lah, bukan nya rumah orang kaya", aku kata gitu kat MN bila dia kata se tin cat 7 liter tuh harganya dekat RM 200.

Tak cukup cat yang kitaorang ada, itu yang kena beli lagi, jugak untuk cat dinding bahagian dalam. Aku WA kat Ida gambar-gambar renovations works yang dah siap, terkejut dia. Aku tak beritahu sapa-sapa pun, Mak pun aku tak beritahu.

Ada orang nak sewa tanah Pak Andak, (arwah) Ngah Raub yang di sekeliling rumah kitaorang nih, nak buat projek tanam sayur. So aku talipun waris-waris yang berkenaan, diaorang suruh aku handle.

Basah kuyup aku balik dari masjid Asar tadi, semalam aku naik kereta, tak hujan pulak walaupun mendung tebal. Petang nih, tak gaya nak hujan tapi hujan turun jugak. Apa pun aku bersyukur sebab esok tak payah menyiram. Tak payah ke kebun even ekekeke

Ada Kuliah Maghrib (Bab Akhlak/Tasauf) kat surau, malam nih mula. Tapi aku ada kelas mengaji kat masjid, dah 3 minggu break. Ada disediakan minum, kuih aje, so aku blah. Nak ke kedai Omar, banyak lah pulak kereta (Kuliah kat surau belum habis), so aku ke kedai Redha Jer Lah.

Floating loss aku dah semakin tinggi, hmmmm..... kena pulangkan balik untung semalam nampak gayanya.