Monday

Khamis 17 Januari 2019

Tak breakfast aku pagi nih sebab kenyang makan manggis. Entah macamana aku terpergi kat kawasan pokok buah-buahan, dan terralit memetik manggis. Pokok limau Bali aku banyak buahnya tapi kecik-kecik, apa pasal hah? Tak pernah berbaja pun, tak pernah dijaga, sejak aku tanam, masa kecik jer aku siram sekali sekala.

Lepas tuh aku terus masuk rumah, mengopek kacang untuk dibuat benih. 

Lunch tadi ada orang belanja, Polis Bantuan Sungai Ruan yang aku perasan semakin lama semakin rapat dengan masjid. Selalunya aku terserempak dengan dia sebelum Zohor, makan sama-sama, macamana hari nih aku terlepas pandang, dia sempat bayarkan my lunch. 

Gila lah mengantuknya masa Zohor, masa Asar, sebab aku dah tak tidur pagi dan petang macam biasa. Yang peliknya, masa kat masjid jer aku mengantuknya, bila sampai rumah mata jadi segar bugar balik. 

"Chu nak pergi ke khenduri Sabtu nih?", aku tanya Chu masa jemput dia untuk ke masjid for Maghrib, ada Kuliah Maghrib. 

"Chu nak pergi, kalau awak pergi, Chu nak tumpang", kata Chu.

Ada 2 khenduri Sabtu nih, within walking distance jer dari rumah Chu (less than 100 m) tapi biasalah kan, Diva Kampung ekekekekek

Aku rasa macam di awang-awangan jer masa Ustaz tuh kasi Kuliah, mata mengantuk gila. Aku bukan lah jenis yang selalu tersengguk-sengguk kat masjid/surau tapi tadi tuh aku rasa I was close to terlena, best pulak bersandar kat dinding, Ustaz tuh pulak Kuliahnya slow jer, tak menusuk kalbu.

Bersyukur aku sebab hari nih se sen pun tak keluarkan duit, breakfast, lunch dan dinner semua free.