Friday

Selasa15Januari2019

Walaupun kurang tidur, dan biasanya aku sambung lepas Subuh, tapi pagi ini aku tak buat gitu. Balik dari masjid pun dah 6-45, so terus lah aku breakfast. Aku rebus kacang harimau jugak, sebab tak nak nanti kalau-kalau MN nampak, sure dia nak. Tak boleh lah nak kasi dia semua hasil usaha aku, setakat sayur-sayuran tuh boleh lah. So basically MN nih kawan aku level timun aje ekekekeke

Aku tak ke Sungai Ruan pun jugak, tak ada apa nak beli. Biasanya kalau pergi waktu tak ada apa nak dibeli, ha, masa tu lah aku banyak terbeli benda yang tak sepatutnya aku beli.

Lepas menyiram, aku cuba-cuba cabut kacang, dapatlah sesikit. Redha jer lah cuaca panas gini nih, aku pun tak nak rush sangat untuk clearkan tanah dan tanam tanaman baru. Masalah nak menyiram tu lah, tak ada air. 

Macam biasa, aku beli lunch untuk MN, tapi bila aku sampai rumah, tengok-tengok dia tak ada. So aku makan lah lauk pauk bahagian dia tuh, selebihnya tak tahu lah nak buat apa, nak disimpan pun tak makan nya lah. Aku ingatkan dia dah tak datang tapi dalam pukul 2 lebih dia sampai, rupanya dia balik ke rumah untuk mandi, sembahyang. Kata dia lah. Biasanya sembahyang kat rumah kitaorang jer. Dan dia belum makan rupanya, so makan sisa yang ada tu jer lah. Nasib lah, apasal tak beritahu aku yang plan dia macam tuh. 

Masa Asar tadi ada dibuat pengumuman yang malam nih Ustaz Sekolah Sains tuh akan kasi Kuliah Maghrib tapi tak ada pun. So lepas sembahyang terus aku ke surau, ada Kelas Fiqah. Since tak disediakan jamuan, aku ke kedai Omar, ada aku ajak 2 orang budak, ajak-ajak gitu jer lah. Budak-budak kan, diajak nya kawan diaorang yang lain, "jom, jom, Pakcik nih nak belanja".

Rabak lah jugak aku.

Forex account aku dah sampai matlamat, dah dapat 100% untung, dah jadi 1 Eth. So aku ingatkan boleh lena lah malam nih tapi rupanya macam semalam jugak, dalam pukul 2 lebih, after much debating dengan perasaan sendiri, aku mandi etc. "Dah letih" sembahyang sunat, baca Quran, aku berzikir sambil baring, sedangkan waktu tuh dah 4 lebih. 

Sedar-sedar 6 suku. Setan punya setan!