Saturday

Jumaat - 03052013

Betul-betul malas aku nak ke kebun pagi nih, tah pasal apa aku pun tak tahu. Pukul 8 lebih aku baru pergi breakfast, mengadu kat S, kata yang aku tak ada mood nak kerja. Then lepas makan tu aku lepak lama jer, sesambil baca paper.

Kalaulah tak ada budak-budak perempuan datang mengaji, aku rasa aku dah masuk semula ke rumah. Tapi sebab diaorang ada datang, terpaksalah aku ke kebun buat kerja. Membaja kat Zone  tu lah. Dekat 2 jam buat kerja. Balik dari break, tengok-tengok Mat Nor tengah sembang sama mak. Dia datang nak ambik duit nak repair garaj, dia akan buat lepas pilihanraya nanti. 

Long balik lepas Asar, sembang-sembang dia kata yang lebih elok kalau tanam cili aje sebab tanam kacang nih banyak kerja, lagipun hasilnya cuma sekali. Kalau tanam cili, hasilnya berulang kali, kerja pun tak berat. Aku macam kurang setuju sebab aku rasa dah sebati dah jiwa aku dengan menanam kacang tanah. Lecehlah tanam cili, simple sangat, tak challenging langsung. Dan yang pentingnya, hasilnya tak boleh dimakan. Kalau kacang tanah, selain boleh dimakan, boleh dijual. Cili nih, terpaksa dijual aje lah semuanya kan? Lagipun, aku yang menanamnya, aku yang akan mengerjakannya, so ikut aku lah apa yang nak ditanam, kan? 

Malam nih Ustaz pun tak ada so Long ajak balik lepas Maghrib. Ada banyak makanan yang mak bawak dari surau tadi so aku panaskan laksa, rebus telur, potong bawang, cili, limau, timun. Jadi kaw laksa aku.

Malam nih NFP (Non-farm Payroll) sama Unemployment Rate (US), hari yang ditunggu-tunggu oleh kebanyakan Traders. 

Tak nak cakap banyaklah, tapi aku rasa bengang jer pasal aku closedkan position aku awal sangat, kalau tak sell poitions (EURUSD sama GBPUSD) aku boleh makan banyak pips. Dan gold positions yang aku hold sejak semalam, banyak yang kena libas, cuma tinggal 2 aje. So dapatlah sikit profits, mungkin minggu depan aku buat third withdrawals lah.