Friday

Jumaat - 20122013

Lambat aku breakfast tadi sampaikan kepala rasa macam pening sebab badan dah masuk angin, perut kosong. Aku tak nak breakfast di tempat yang sama sebab pekerja situ dah perasan aku datang setiap pagi, bosan aku macam tuh.

Aku ke A2, bukan ke A tempat mula-mula aku pergi masa aku sampai KL ituhari. Then Officer tuh kata aku kena ke A3 di Brickfields, so kat KL Sentral lah baru aku breakfast. 

Then ke Jalan Imbi/Jalan Sultan Ismail. Sempat singgah Low Yatt sekejap, sempat rembat laptop baru yang mahal sikit dari laptop aku yang agak baru tuh. Aku nak jadi full-time Trader, so kena lah ada a few laptops, kan? Untuk monitor price movement, jugak untuk back up kalau-kalau one of my laptops rosak, buat hal. Makna nya sekarang aku ada 3 laptops, satu tuh masih belum hantar repair. 

Mulanya aku nak rembat iPad, or at least smart phone tapi aku rasa another laptop lagi penting. Yang bermakna jugak, aku masih ada ruang untuk terbeli/mengterbeli benda-benda yang aku belum ada. Iyalah kan, kadang tuh aku malu sebab cellphone aku punyalah buruk/murah sampaikan aku jarang guna. Orang lain tuh, bebudak, canggih-manggih cellphone diaorang. Aku tak malu mengaku yang I have no idea what whatsapp is, apa dia wechat, things like that. Nak tukar-tukar sim card ke phone lain pun aku tak reti. Aku baru jer tahu yang sim card boleh dipotong rupanya.

Tapi kan Dear Diary, ada benda lain yang aku tahu banyak, yang langsung orang tak tahu menahu, so kau jangan lekehkan aku sangat, ok?

Sempat balik sekejap, tidur, sebelum Sembahyang Jumaat. Hujan turun lebat so terperangkap kat masjid lama jugak. Then aku redah jer hujan tuh, telan Panadol 2 bijik, tidur, kepala ada sikit pening daaa.

Dah 3 hari aku trade tapi aku punya account tak ada peningkatan pun, nak dapatkan sesedollar dua punyalah siksa. Mungkin timing tak berapa betul, musim cuti hujung tahun market memang slow. Dan mungkin jugak sebab aku "takut-takut" nak masuk positions, walaupun modal aku dalam ribuan USD. Dulu masa modal aku cuma a few dollars, I went all out sebab aku tahu yang kalau aku rugi pun, cuma a few dollars tu aje. 

So itu yang aku masih masuk positions dengan lot size yang kecik. On second thought bagus jugak aku tak serakah sangat terus aje masuk positions bebanyak, dengan lot besar. Mungkin aku sekarang nih di tahap memasang strategy, mempositioning. Dang, Trading is such a lonely "game", you analyze, you buat decision, untung atau rugi nobody knows, sendiri rasa. Memang sesuai sangat Trading nih dengan style hidup aku, kan?

Lepas Isyak aku merayau, nun sampai ke Avenue K, menyalad (bukan memalat hehhehehe) kat Subway, aku suka salad kat situ, pekerja-pekerjanya know the art of preparing salad. 

Best jalan/merempit malam-malam masa hujan renyai, dengan suasana ceria lampu deko, adalah sesikit fefeling NY.