Tuesday

Selasa - 03122013

Tak henti-henti hujan sejak dua hari lepas, pasrah jer lah apa akan jadi dengan kacang-kacang aku yang terbiar tak ada peluang nak dijaga tuh. Banyak yang tercabut, sebab selalu ditimpa hujan, kurus-kurus semuanya, nak taruk baja pun tak ada kesempatan nih sebab hujan sentiasa turun. Rerumput, weeds, jangan cerita lah, sama galak tumbuhnya. 

So sepagian lagi aku tak buat apa-apa, asyik bertukar turn dengan Luqman, aku guna laptop sejam, dia guna sejam setengah. Petang, out of boredom, aku tengok tv, tengok Globe Trekker. Nasib baiklah lepas Asar hujan dah tak turun, so ke kebun lah aku. Mencabut rumput, nak guna cangkul, tanah lembik, so terpaksa cabut guna tangan. Dang, banyak kerja yang aku kena buat nanti nih. Dapatlah dalam sejam kerja, then hujan renyai pun turun.

Masih tak ada apa-apa program kat masjid lepas Maghrib, kesian kat Luqman yang tak tahu na buat apa (asyiklah "mengacau" aku yang tengah buat hal aku), kitaorang mengeteh. Minum aje, tak makan pun, pasal tak sempat.

Since sepetangan tadi Luqman guna laptop, malam nih aku punya turn. Again, out og boredom, aku tengok movie jer lah, tengok film lama, The Cider House Rules. Ini gara-gara minum apple cider vinegar lah nih ekekeke

Homer is an orphan in remote St. Cloud, Maine. Never adopted, he becomes the favorite of orphanage director Dr. Larch, who imparts his full medical knowledge on Homer, who becomes a skilled, albeit unlicensed, physician. But Homer yearns for a self-chosen life outside the orphanage. When Wally and pregnant Candy visit the orphanage Dr. Larch provides medically safe, albeit illegal, abortions Homer leaves with them to work on Wally's family apple farm. Wally goes off to war, leaving Homer and Candy alone together. What will Homer learn about life and love in the cider house? What of the destiny that Dr. Larch has planned for him?