Wednesday

Selasa - 17122013

Pukul 7 lebih sikit Long hantar aku ke stesen bas Raub, sempat jugaklah bersembang sedikit sebanyak. Aku perasan yang sekarang nig I get emotional too quick, mungkin sebab the inside of me dah tepu, so itu yang selalu melimpah keluar tuh.

Sampai KL just before 11, aku terus aje ke A (Jalan Ampang) , aku banyak hal nak uruskan nih. Tak settle hal kat situ, then aku ke B (Jalan Pudu). Dah settle, aku ke A semula, menyettlekan benda yang half-settled tuh tadi. Then ke KL Sentral punya kawasan, ke C. Tak settle jugak, kena datang ambik esok. Then ke D, kat area-area tuh jugak, pun tak selesai urusan aku, malah aku terpaksa ke E untuk menyelesaikan masalah berbangkit. Esok jer lah kot. So aku balik ke B. Then orang kat D talipun, dia kata aku boleh berurusan dengan dia tanpa perlu pergi ke E, maksud dia, aku boleh ke E bila-bila masa aje nanti, tak ada apa-apa kesan kat urusan di D.

Semalam tidur berapa jam aje kan so tak heranlah hidung aku berair jer, asyik terbersin aje. And so aku rehat sekejap. By now kau tahu yang kat mana aku berrehat, kan Dear Diary? Betul, aku berehat di B.

Lepas Asar aku keluar, dengan niat nak memamperkan diri aku, iyalah kan, selama ini aku hidup dengan seribu ke minima-an, so masa-masa macam ni lah aku nak merewardkan diri aku, after all keclassy-an aku tetap tak luntur, walaupun dah setahun lebih aku bergelumang dengan tanah.

Aku ke area-area Bukit Bintang, aku ordered a new pair of glasses sebab cermin mata aku tuh dah lama sangat dah, penuh dengan lumut, aku nak kasi orang pegang pun aku malu. Tak mahal yang aku ordered tuh sampaikan aku almost terorder another pair sebab murah. Lagipun biasalah, bila kita dah order siap-siap, tengok-tengok ada yang lain yang kita berkenan.

Then, sementara menunggu glasses siap (dalam 2 jam), aku pergi potong rambut. Sepanjang upacara tuh aku asyik teringat, yang kalau duduk di kampung, aku potong rambut cuma RM 10 harganya. Tak ada pun aku rasa macam guilty gitu, aku lebih pada mengiyakan yang memang aku gini orangnya, masa aku tak ada duit, aku tak kisah kalau terpaksa makan nasi kepal. Dan bila aku ada duit, aku tak kisah pun kalau nak makan kat tempat mahal-mahal. Kat Hilton Double Tree contohnya.

Aku tak kata pun I had a  RM 300plus haircut, Dear Diary. Kau jangan nak buat-buat cerita, hokay?

Then merayau-rayau gitulah sampai ke Pavilion, dengar lagu-lagu Krismas.

Malam jugaklah baru aku balik, terus aje tidur walaupun aku ada  a few open positions (Forex), musim-musim akhir tahun nih memang gitu, market slow gila, nak monitor price movements memang buat sakit hati jer.