Monday

Ahad - 23062013

Aku rasa aku naik first train ke Rawang kot, train pukul 6 suku pagi, lepas Subuh kat Masjid India. Tak breakfast pun, then ambik teksi ke Bandar Tasik Puteri. Aku sempat melepak sekejap kat pondok depan rumah Tuition Center Teh/Kak Teh tuh, tempat where I used to lepak sama jiran-jiran, masa setahun aku mengajar kat Tadika Balqis dulu tuh. 


Then terus aje lah ke padang Birch, terkejut cikgu-cikgu tengok aku datang sebab setahu aku tak ada siapa pun yang expect aku akan datang seawal itu. Tolong-tolong susun kerusi, pindahkan khemah etc, then bila students/parents mula datang, aku melepak kat students punya tent aje lah, seronok bergurau senda dengan budak-budak nih. 



It was a fun day, sampai pukul 2 aku di sana, makan khenduri sesambil sembang-sembang kat Tadika, most of them suruh aku stay sini for a few more days to catch up on gossip-gossip tapi aku tak bawak barang, lagipun aku tak ada transport nak ke sana sini, kalau tak memang aku nak tidur 2 tiga malam kat tempat lama, kat rumah tempat tusyen tuh. 

Aku sampai KL dalam pukul 4, lepas tidur etc, aku ke Bangsar, lama jugak tunggu member aku balik. Kitaorang makan besar kat Suasana.


Aku blah masa Magnrib, aku janji nak tidur di Bangsar nih malam Rabu nanti, sampailah malam Sabtu. Senanglah aku nak pergi lunch kat Joesph's Kitchen kat UOA Bangsar sama Angah, Razi, diaorang kerja kat situ-site jer.

Lepas mandi etc, aku keluar lagi. Since esok Nisfu Saaban, aku plan nak iktikaf, tapi kat KL nih aku tak sure kat masjid mana yang boleh iktikaf. The only masjid yang bukak sepajang masa, dan aku pun rasa comfortable dengan suasananya, Masjid Tabligh di Seri Petaling. So ke sana lah aku pergi.