Sunday

Sabtu - 15122012


Adesss, tak lena langsung aku tidur semalam sebab "panas" dan banyak nyamuk. Raub nih kawasan pergunungan, memang sejuk jugak malam-malam, itu yang jarang dipasang kipas masa tidur. Aku pulak, tak boleh kalau tidur tak pasang kipas, itu yang tengah malam tuh aku terpaksa tukar port, tidur dekat kipas. 

Pagi-pagi lagi pergi Pekan Sari (Pekan Sehari), macam-macam benda ynag mak aku suruh beli. "Bawang besar kang jangan beli yang bulat, cepat buruk. Beli yang lonjong. Bawang kecik jangan beli yang kembar, beli yang sulas-sulas (seulas-seulas)", pesan mak aku. Itu yang rasa nak bawak sample bawang besar aje tuh ke Pekan Sehari. 

Ya ampun, sepanjang jalan balik, aku asyik mengira berapa yang aku belanjakan, tak sangka pulak dekat RM 200 yang terbang dalam masa sekejap jer tuh. Ayam seekor, ikan, udang, sotong, bawang, sayur-sayuran, satay (30 cucuk), petai. Adik beradik aku ramai yang nak balik, itu pasal aku beli banyak sikit tuh. 

Lepas tuh baru sambung buat batas, sama Long. Tak sempat lama, hujan pun turun. Then Ida sama 2 anak dia (Lukman, Izzati) pun sampai, then Akak The sekeluarga. Ngah pun ada balik sekejap dari Putrajaya, dia sorang jer.

Aku ke kebun, sebab nak kasi peluang diaorang berbincang. Pasal itu lah, pasal kereta. Tak ada penyelesaiannya rasanya sebab ada yang jenis jawab, "Kereta nya ada, kalau nak nanti, beritahulah". Tapi lepas tuh ada jugak aku terdengar Long sama Akak The berbincang pasal deposit kereta. Aku tak nak cakap apa-apa, aku nak peratikan aje, kalau ada jalan penyelesaian, itu sudah baik. Kalau tak ada penyelesaian, aku tak akan ralat, after all bukan aku yang initiate kan semua nih.

Teruja aku bila Ngah kata yang dia kemungkinan akan dilantik jadi Pengarah MSD Chicago, atau Registrar kat satu local University.

Malam nih ada mengaji lagi kat masjid, aku tak lah sernervous dulu, macamana pun banyak jugak salah yang aku baca. Aku tak lah rasa sangat sebab Imam masjid tuh pun banyak yang salah bacaannya.

Lepas Isyak terus ke Jelu, ada khenduri tahlil. Petang tadi, ada dapat sms dari Mak Ety sama Apak, rupanya diaorang pergi Jelu, makan durian. Kalau diaorang sound awal-awal, sure aku ajak datang rumah.