Sunday

Ahad - 13012013


Aku rasa harini aku dah cool, tak macam semalam. Semalam tuh aku rasa macam tak best aje, gara-gara kacang kena racun tu lah. Tak apalah, dah tak ada rezeki, 3 batas lebih agaknya kacang yang rosak. Masa menyiram tadi aku tetap siram anak-anak kacang yang dah tingal nyawa-nyawa ikan tuh.

Di sebelah pagi ke tengahari cuaca redup so lamalah jugak aku membela batas kat Zone 3b, dalam 2 sessi kerja boleh siap lah kot. Lepas tuh aku akan membela batas Zone 4 pulak, kat situ tanah lembut jugak so rasanya dalam 2 sessi kerja (sehari) boleh siap, InsyaAllah. Then balik ke Zone 1, pokok kacang kat situ tinggi-tinggi dan rimbun so aku nak tinggikan tanah ke paras pinggang pokok kacang tuh. 

Sawi yang kitaorang tanam dah ada yang besar so tadi tuh Ida dah cabut. Merasalah makan hasil titik peluh. 

PakCik beruk memanjat kelapa tuh ada datang, kemain lagi menjalar kereta dia. Tapi lepas dua tiga kali beruk tuh panjat, PakCik tuh kata yang dalam sesebulan lagi baru kelapa tuh tua, sekarang masih muda lagi. 

Terlupa pulak aku nak pinjam iPad Lukman, kalau tidak boleh ambik gambar tanaman kacang aku, nak guna cellphone, credits dah habis. Ini satu jer yang aku sempat ambuk, Zone 2, beserta batas-batas tambahan.


Lukman asyik pulun laptop aku so memang aku tak online sepagian, sampailah masa diaorang balik KL lepas Zohor tadi. Aku terperasan yang ada socket talipun kat hall kat atas so aku pun pindahkan laptop sama modem Streamyx ke atas lah, tempat lepak aku yang baru. Malam pun aku nak tidur kat hall kat atas lah, biasanya kat hall di bawah, dekat dengan bilik mak. Hall atas ni pun sebelah bilik mak jugak cuma ada tangga pemisah. 

Petang lepas Zohor tuh aku tengok Survivor Season 25, episodes yang aku tertinggal sejak aku pindah kampung. Iyalah, dulu internet lembab nak buka video memang tak merasa, tapi sekarang dah ok. Tak sempat habis 2 episodes, tak ada line pulak, lama gak aku tunggu. Payah jugak macam ni, kena standby broadband jugaklah nampak gayanya, kalau tidak siksa aku nak memorex. Itulah, kawasan nih kawasan kampung, disekeliling bukit dan gunung so gitulah kaedahnya. 

Oklah, off to bed now, can't wait awal esok pagi, mintak-mintak floating profits aku semakin meninggi. Amin.