Wednesday

Selasa - 15012013


Aku lupa bawak duit masa breakfast tadi, dah sedap makan baru teringat yang wallet aku dalam poket seluar, sedangkan aku cuma berkain pelikat. Nasib baiklah duduk kampung, dan tokay tuh kenal aku, so aku balik sekejap, ambik wallet, then sambung makan. 

Nak kata hujan malam semalam, tak pulak tapi embun membasahi bumi, so aku tak menyiram lah pagi nih. Aku sambung merepair batas kat Zone 3b, kat kawasan yang banyak semak samun tuh. Dah siap kat situ aku pindah ke Zone 4, buat the same thing. Kat Zone 4 tuh tak banyak semak samun tapi merata-rata. Kalau kat Zone 3a dan 3b, setempat, kat kawasan tanah lembab jer. So terpaksalah aku cabut dulu anak-anak pokok, baru cangkul keliling batas, satu persatu. Letih gayanya kalau macam nih, so tak heranlah cuma 10 batas yang dapat aku cantikkan, walaupun batas tuh pendek-pendek. Dua sessi kerja baru siap kot, itupun kalau aku tak termalas.

Masa pergi Surau tadi aku notice yang kat lapangan kat depan Balairaya dan Dewan Serbaguna kampung nih, banyak tiang konkrit, tiang letrik, yang obviously akan dipasang di persekitaran kampung ni lah. La, kalau macam ni, tak payah lah aku ke TNB esok pasal nampak gayanya tiang letrik akan dipasang tak lama lagi. Mintak-mintak adalah dipasang kat jalan menghala ke rumah mak. Pilihanraya dah dekat nih.

Aku perasan yang sejak aku melepak berinternet kat hall atas, aku dah jarang melepak sama mak. Dulu tuh aku melepak kat meja dapur, kat situ online, baca Quran pun kat situ, makan minum. Dan selalu lah berpeluang bersemuka dan sembang sikit-sikit dengan mak. Sekarang nih dah kurang sikit. Kesian jugak aku kat mak sorang-sorang. Tapi aku pun sorang-sorang jugak kan?

Sampai dekat Maghrib aku menyiram petang nih, iyalah sebab pagi tadi tak menyiram, kan? Itupun Zone 1 aku sempat siram separuh jer, hilang sabar aku sebab dah lah nak Maghrib, paip pulak asyik tercabut jer, besi macam cock ring tuh cuma tinggal satu, yang lainnya tah ke mana masa S pinjam dulu tuh.

Forex front pulak, tak menggalakkan trading aku harinih. Market pun macam tak ada haa tuju sangat. Semua utung yang aku dapat sejak pagi dan tengahari tadi lebur gitu aje masa US Session. Lebihkurang USD 37. Ada pengurangan sikit kat balance jadinya. Macamana pun everything's under control. Aku rasa "bagus' jugak aku lost sedebuk USD 37 tuh pasal aku rasa aku over trade lah. Yang buat aku over trade tuh bukan apa, aku setiap kali masuk position, aku aka buat protection, cushioned with floating profits yang ada, aku jadi berani lah sikit. 

What a kick in the ass lah kan bila rugi macam tuh. Bukan senang nak dapat sebanyak itu dengan modal aku yang seciput nih. Teringat kat Kathy, kawan waitress masa di Florida dulu, dia selalu cakap, "You know how many Niggers I have to fuck to get this much of money?", bila dia dapat tips dari pelanggan.

Aku nak trade slow-slow lah, nak jaga positions yang aku hold, tak nak gopoh gapah. Nanti, yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran. Aku nak biar yang dikejar dapat, yang dikendong still intact. 

So sesambil trading, sesambil main games kat FB, sesambil tengok Two And A Half Men sama The Big Bang Theory. Banyak episodes yang aku miss, tak tercatch up nih.

Aku beremail-emailan dengan Joe Capriani jugak, diaorang ajak aku ke Melaka on Feb 5th tuh, aku belum decide nak ikut atau tak. Rasanya nak jumpa diaorang aje kat hotel, ataupun kat airport. Aku rasa aku nak ambik kesempatan pergi KL nanti tuh, nak ke Balqis Kindergarten, Bandar Tasik Puteri lah, rindu aku kat budak-budak aku dulu tuh.