Tuesday

Selasa - 08012013


"Kalau S datang mintak duit, jangan bagi. Kata kat dia, tunggu Long balik sebab Long yang menguruskan hal duit kalau nak beli barang-barang. Cakap kat dia baja kacang, paip air, semuanya tu guna duit Long", aku kata gitu kat mak masa tengah buat breakfast. Roti selek kaya sama telur separuh masak.

"Guna nama Long tak apa, kalau tak S tu asyik nak mintak duit jer", aku kata lagi. 

Ani ada talipun, since mak kat bilik air, aku yang jawab. Antara lain Ani beritahu yang dia dah kasi RM 1000 kat Nuar, bahagian dia, untuk usaha-usaha beli kereta untuk kegunaan aku. 

"Kalau Kancil aku tak nak", aku kata gitu. Ekekeke Dalam tak nak orang nak belikan kereta tu pun nak demand.

"Ish Abang Tam nih, tak kan lah Kancil. MyVi rasanya Nuar cakap kemareng. Nuar kata tak ada masalah nak beli kereta, hujung bulan nih rasanya",kata Ani.

Aku tak lah rasa excited pulak bila tahu yang projek menyediakan kenderaan untuk aku sama mak tuh berjalan lancar macam yang adik beradik aku plan. Aku tak nak bersuara sangat, after all bukan aku yang nak kan kereta, aku lebih comfortable dengan cara aku. Tapi itulah, adik beradik aku tahu yang kalau ada kereta, akan lebih senang dan mudah hidup aku sama mak, senang nak ke masjid, belajar mengaji, pergi khenduri etc. 

Aku takut jugak nih sebenarnya sebab adik beradik ramai, mungkin secara tak sengaja, atau bukan dengan niat buruk, ada terkeluar ayat-ayat like "Ha, dah ada kereta, nak apa lagi?" That I have to let mak know yang jangan nak mengadu-ngadu sangat pasal benda-benda kecik lain nanti. 

"Lah, apa pasal cepat sangat? Kome memang nak bagi kereta kome tuh", itu satu lagi ayat yang aku takut. 

Apa-apa pun, aku terima ajelah apa yang adik beradik aku nak sediakan. Even kalau Ngah nak tinggalkan Ferrari atau BMW atau SLK diaorang kat aku pun aku akan terima. Iyalah kan, Ngah nanti nak kerja kat Chicago dah kan? 

Lagi satu yang aku takut, aku kena buat yang terbaik lah di mata adik beradik aku once dah disediakan kereta nanti. Tapi, nak terbaik macamana lagi sebab sekarang nih dah kira terbaik yang aku boleh buat. Dah tak ada benda-benda terbaik lain yang aku mampu buat. 

"Aok berenti kerja ker pencen tereh (terus pencen)?", Ri jiran kitaorang laung tanya aku masa aku tengah menyiram, kebetulan Zone 4 tuh sebelah ladang sawit dia. 

"Pencen tereh. Sebulan lebih dah duduk sini nih", aku kata gitu sambil gelak.

"Bagerh (bagus) lah, kesian ke mok aok sorang-sorang", kata Ri lagi. 

"Aok tok nikoh lagi dok? Ada janda-janda di kampung ni, cer tanye mok aok, dia kenei (kenal)". kata Ri lagi.

Fuck shit! Apa pasal janda? Apa pasal tak kata anak dara?

Lepas menyiram aku sambung kerja-kerja membersihkan batas, mencabut rumput rampai kat Zone 3a. Lama aku kat kebun harinih, sampai pukul 11 lebih, biasanya pukul 10 aku dah balik dah. Mak beritahu yang S jual 3 tandan pisang yang kat tanah (arwah) pak tanam dulu tuh, memang dah agak dah pun yang dia ambik separuh dan dikasi kat mak separuh. 

"Biarkan jer lah mak, kurang-kurangnya dapat jugak RM 22 , dia pun orang susah", aku kata gitu. RM 44 for 3 tandans of pisang, not bad kan? 

Sebelum keluar ke kebun, aku masuk lagi 2 positions, 0.02 pulak saiznya. Very tight Stop Loss pulak tuh, so tak heranlah bila aku check Terminal MT4, Stop Loss aku tuh kena hit, rugilah dalam USD 8. Tak apalah, bukan rezeki, dan aku ada a few pips lagi floating profits.

The whole afternoon aku cuba-cuba scalp, dapatlah USD 3, dan aku maintain semua positions aku.

Petang nih malas sangat nak menyiram guna paip, so aku menyiram kawasan sayur mak sama kacang kat Zone 4 ajelah. Ambik air kat anak sungai guna tong penyiram. Berpeluh jugak dibuatnya pasal banyak rounds kena buat. 

Lagipun pagi tadi Ri ada tanya aku, "Aok menyirang (menyiram) pakei air paip? Parak (parah) lah bill aok besok. Mat nyer (mengapanya) tak beli pang (pam), ambi air sungei jer".

"Ada dalang (dalam) 70, lapan puloh bill air aok nih", kata Ri. Laaa, aku ingatkan beratus-ratus.

Towards US Session, EURUSD,GBPUSD turun, a few of my Trailing Stops kena hit. Since aku tak tahu ke mana arahtujunya kedua-dua pairs tuh malam nih, aku lock kan jer dulu mana-mana positions aku. Aku nak berihat, nak tengok gitu-gitu jer, kalau ada peluang nanti aku akan masuk semula positions. Balance sekarang dah jadi USD 134.70