Thursday

Rabu - 30012013


I had fun memorex malam semalam, mengepip (macam jorok jer bunyinya "mengepip" nih) sampaikan lewat malam baru aku tidur. I was dead right on EURUSD and I kept buying. Again, I refused to be a seller. Why would I want to short Euro sekarang nih kan, saki-baki kebullishan Euro masih ada so might as well get on the train. 

GBPUSD jer yang aku masih sangkut nih tapi I'm trying to repair sesikit, tak pun offset kan aje dengan EURUSD punya trades. 

Tak lama aku meyiram harinih, siram kacang tanah takat gitu-gitu aje, mana yang nampak macam layu dan tak bermaya jer yang aku siram. Selebihnya aku menyiram kat batas sayur. Siksa nak membuat even 3 batas, tanah kering, berketul-ketul. Aku cuma tanam kacang buncis 3 batas, dalam 100 lubang. Cadangnya nak teruskan dengan tanam peria sama bendi tapi dah lewat, esok aje lah. Tak ada apa nak dikejarnya pun. 

Risau menengokkan pokok renek yang memenuh batas kacang, sempatlah aku mencabut mana-mana patut, kat Zone 4. Semakin merimbun kacang kat situ.

Aku nak lelapkan mata masa mak mengajar orang mengaji tapi terralit memonitor Forex. Senyum simpul jer aku bila tengok EURUSD terus naik. Masa mengecheck Liberty Reserve, aku tengok ada balance USD 8 dalam account aku, then aku terfikir, baik bukak another Forex account. Bukak cent account, 5 decimal punya account. Aku tak pernah trade 5 decimal account. 

So lepas register sama Exness, aku depositkan lah USD 8 tuh. dan terus masuk position. Aku letak buy EURUSD @ 1.34800, tak pasang Stop Loss pun. Alah, account USD 8 jer kan? 

Lepas tuh aku leka mengecheck websites related to Forex, macam biasa, cari info, update news, gauging sentiment Traders lain. Tiba-tiba EURUSD naik, sampai 1.3500, terus aku lock kan position aku, letak Stop Loss juat a few pips dari price aku beli. Next Option Barriers kat 1.3525 dan 1.3550, aku konfiden sangat yang both figures akan kena hit so aku biarkan aje, after all aku dah pasang Stop Loss at positive. Jugak pasang trailing Stop. As of writing this, EURUSD is at 1.35650, so dah berapa banyak pips yang aku boleh dapat, InsyaAllah. Oh and by the way, aku ada enter long GBPUSD jugak, walaupun I'm not too confident dengan GBPUSD punya movement tapi position aku dah di"lock' at profit jugak. 

Kat sebelah kanan tuh ada aku pasang details pasal Exness, korang boleh monitor pretasi aku. Tapi untuk permulaan ni aku nak trade slow aje pasal nak kumpul pips untuk dijadikan besar sikit. Aku akan tetap concentrate trading dengan Broker FBS.





Macam kacang jer Forex nih bagi aku, kan? Ekekekekek


The rest of the day macam biasa, ke kebun lepas Asar, melepak sesambil memorex sampai tengah malam. Too bad connection aku buat hal pulak malam nih, by 1 am baru ok, itu yang tengah-tengah malam buta aku mengupdate blog nih.

--------------------------------------





Boring hidup aku kan? Tak lah. Aku rasa tenang jer, rasa cepat pulak seminggu berlalu, esok dah Khamis, then weekend.