Monday

Ahad - 03112013

Mulanya mak kata aku kena hantar mak ke rumah NgahRaub kat Jalan Cheroh, sebelum 7-30 am. Then bila aku dah siap mandi, siap bersiap, mak kata pulak yang mak akan pergi sama Chu/Tihah. And so aku sambung tidur. Then mak kejutkan aku suruh aku hantar mak ke rumah Chu pasal Tihah lambat bersiapnya.

Apa-apa lah. Aku breakfast kat kedai sebelah rumah Chu tuh, lepas hantar mak.

Sepatutny lepas tuh aku ke kebun lah kan macam biasa? Tapi, aku ambik kesempatan tuh untuk tak ke kebun. Tak kuasalah aku nak memeluh dan memenatkan badan, bukannya senang aku nak dapat peluang macam nih, so aku rileks jer lah sorang-sorang kat rumah.

Kejap jer rileks tuh aku dah terbosan. And so aku ke Sungai Ruan, hajatnya nak potong rambut tapi kedua-dua kedai gunting tutup, so melepak kat kedai Chu Bekam, sambil baca paper, sampai 3 papers aku beli pagi nih.

Aku tak perasan pun pukul berapa mak balik sebab aku lena tidur kat beranda, then nak ke masjid for Asar, hujan turun. Dan tak ke kebun lah aku petang nih. Seharian tak ke kebun, what a blessed day lah today.

I seroiusly need to stop going for mengeteh lepas Maghrib. Semakin parah gayanya nih. Dulu masa aku tinggalkan Quran/Terjemahan kat masjid, aku rasa macam tak berpeluang nak baca Quran masa kat rumah (ada Quran lain tapi aku lebih selesa baca Quran satu tu), then bila aku bawak balik Quran tuh, selalu lah pulak tertinggal, masa nak pergi masjid. Kadang tuh tertinggal dalam kereta jer, dan elok jer aku nak ke kereta ambik Quran tuh, kaki aku terpergi kedai untuk mengeteh. Habih, macamana aku nak buat?

Tapi tak apa, semangat Awal Muharram akan tiba, InsyaAllah, I really have to do something.

Tau lah malam nih final Piala Malaysia, Pahang lawan Kelantan, lepas jer Isyak, masing-masing terus balik, diaorang siap padamkan lampu, agaknya tak perasan aku sama Haji Din tengah sembahyang sunat di sebalik tiang.

Bengap ker apa aku nih, tv ada tapi aku tak pasang pun, asyik lah tunggu update kat FB, kat Twitter. Pahang menang 1-0 kalahkan Kelantan.