Thursday

Rabu - 06112013

Walaupun pagi nih aku malas, macam semalam jugak, macam sebelum-sebelumnya jugak, tapi akhirnya aku jadi terrajin. Or rather aku terjadi rajin. Bila dah panjang aje batas yang aku buat, then aku mulalah fikir, baik aku cari benih, baik aku terus tanam. Daripada biarkan batas tuh kosong, yang kalaulah ditimpa hujan, aku terpaksa repair semula. Atau kalaulah panas, akan keringlah tanah tuh then terpaksa aku cangkul semula.

So aku pun pergi cabut a few perdus kacang yang dah tua, aku kopek kulitnya, dan aku tanam. Dapat empat lima baris, aku cari lagi benih, yang akhirnya siaplah separuh dari batas panjang tuh. Santai jer kerjanya, aku buat slow-slow, tak ada apa nak dikejar nya pun. Puas hati aku, dalam seribu kemalasan tuh terselit jugak sebutir kerajinan.

Lambat mak ke surau petang nih, pasal apa, aku pun tak tahu, walaupun dengar ceritanya ada Ustaz datang mengajar petang nih, dan masa balik dari Zohor tadi dah singgah beli kuih untuk dibawak ke surau. Dan aku terpaksa kansel plan aku nak ke Sungai Ruan, nak potong rambut, sebab takut tak sempat Asar.

Best jugak hidup mak, tiap petang ada majlis bersosial, makan-makan. Aku jer yang the real kera sumbang pun malu nak berkawan dengan aku pasal dia tahu dia tak sesumbang aku dan dia tahu dia tak dapat nak menyumbangkan apa-apa untuk mengikis kekerasumbangan diri aku nih. 

Lepas Asar pun aku buat benda yang sama, meneruskan menanam kacang, walaupun sikit aje yang berjaya ditanam tapi I'm getting there. Aku berhenti tuh pun pasal ada setitik dua hujan turun, tapi bila aku siap mandi, tak ada pun hujan turun. Tadi tuh betul ker hujan, or just plain illusi aku?

Mulanya aku sorang jer jemaah lelaki yang mengaji sama Ustaz Simon Cowell, tak lama tuh ada lah 3 lagi jemaah lain. EnBrunoMars pun ada. Dan untuk kali pertamanya Ustaz Simon Cowell puji aku, dia kata bacaan aku semakin baik.

Jamuan malam nih makan cekodok udang, aku rasa aku allergic makan udanglah pasal aku macam terperasan yang setiap lepas makan udang, badan aku gatal. Nak lagi spesifik, telur aku gatal. Pulak tuh malam nih streamyx down, uko melucas telur kena garu.