Wednesday

Selasa - 26112013

Lebat hujan malam/pagi tadi, air bertakung sana sini, menyusahkan orang nak berjalan aje. Pagi jugak aku keluar harinih, aku ke UTC Puduraya nak tengok kalau-kalau kat situ boleh buat passport, tukar alamat MyKad dan Lesen Memandu. Alamat aku macam-macam, alamat kampung (yang salah nombor), alamat Bangsar, alamat Bandar Tasik Puteri. 

Dulu tak ada hal pun tapi sekarang nih sebab aku nak kan proof of identity/address sebab aku nak register dengan overseas companies, alamat aku kenalah "synchronize".

Tapi sebab kat Puduraya tuh cuma mini UTC, dan orang ramai, malaslah aku nak menunggu, itupun aku wasted like 2 hours kat Jabatan Pendaftaran, dan bila dah dekat giliran aku, aku nak terkencing sesangat, dan Zohor pun dah masuk, so aku blah gitu aje lah. Alah, esok lusa boleh settlekan, kalau malas pun, balik Raub nanti lah buat, aku bukan ada nak kejar apa-apa sangat, "dateline" nya end of Dec. 

Aku teringin nak makan kat Kenny Rogers tapi yang kat KotaRaya (sebelah Starbucks) tuh dah tutup. I should have known yang kalau nak makan western food, jangan pergi kedai Mamak. Punyalah tak sedap makanan yang aku order, kat this one Mamak restaurant, sebelah Central Market tuh.

Balik bilik, sempat tidur sekejap, then kemas-kemas, nak ke Bangsar sebelum Asar. Member aku belum balik kerja tapi dia suruh aku masuk rumah pasal aku ada kunci. Then bila aku nak bukak kunci bilik, tak boleh pulak, kunci dah ditukar. Rupanya member aku dah sewakan bilik aku tuh kat orang lain, dan dia tak beritahu aku pasal dia tahu yang kalau dia beritahu aku, sure aku tak akan datang dah ke rumah tuh. He knows me good, member aku nih. Bilik yang lagi satu pun dah ada penyewa, yang bermaksud, dah tak ada bilik kosong untuk aku. Tak kisah, pandailah aku nanti cari tempat aku nak buat base bila aku turun KL, or rather bila aku duduk KL nanti. 

"Jom pergi makan kat favorite restaurant ko", kata member aku, lepas Maghrib.

Manhattan Fish Market is never my favorite restaurant walaupun aku selalu makan kat situ, aku rasa comfortable pergi makan sorang-sorang. Entah apa lah nasib, tak sedap langsung makanan yang aku order, member aku pun kata yang makanan dia order tak sedap. Biasanya aku/kitaorang order fish 'n chips tapi kali ini order set menu. 

Biasanya lepas makan kitaorang tengok wayang, nasib baiklah tak ada movie yang best. Entah, aku tak tengok pun senarai movies yang ditayangkan tapi a few times aku kata, "tak ada yang best-best lah". Memang aku malas nak tengok wayang, aku pulak pakai baju Melayu masa tuh, tak ada lah salah apa pun berbaju Melayu, kan, cuma aku rasa tak sedap hati jer, gitu. Lepas tuh kitaorang merayau-rayau gitulah kat MidValley, macam selalu.