Thursday

Rabu - 20112013

Malam semalam aku tak boleh tidur, sampai awal pagi (dalam pukul 2 gituh) aku masih terpusing kiri kanan, mata tak lelap jugak. Aku selamba jer, one of those days kan? Tapi, rileks jer aku bangun pukul 5, rupanya kat luar hujan tengah lebat, yang by the time kitaorang balik dari masjid, hujan pun reda.

So berbelah bagi lah aku kan, nak ke kebun ker tidak? Apalah yang boelh aku buat sangat pun kalau ke kebun, tapi nak melepak kat bilik, lagi lah bosannya. Kalau kat kebun, boleh jugak melepak-lepak celah-celah pokok pisang, sesambil korek kuku.

Aku terpaksa jugak turun ke kebun bila memikirkan yang benih yang cambah tuh perlu ditanam segera. Dan yang buat parahnya, mak suruh aku tanam cepat-cepat sebab semalam mak kata mak ada tengok yang benih tuh dah cambah (masa mak kemas-kemas kat bawah garaj). Panjang lebar mak bercerita, kalau tak ditanam cepat-cepat akan rosak benih tuh, things like that. Pelik aku, mak tak kan tak perasan yang aku dah sediakan kawasan yang nak ditanam, sesehari dua nih aku dah menyangkul buat batas. 

Hampir jugak aku terkata yang mak jangan "risau" pasal apa yang aku buat, tapi aku takut mak sentap, nanti kalau mak sentap susah jadinya, banyak lah mak merungut, yang akhirnya buat aku pun jadi sentap. Aku tak nak sentap, so baik aku keep my mouth shut. Sabar jer lah.

For the last few days, bila ada masa (bila dah bosan main games kat FB), aku selalu monitor a few Bitcoin Exchangers (macam kat sebelah nih), saja jer lah nak ambik feel dia, aku tahu yang soon, very soon aku akan join the crowd, Insya Allah. Then aku terperasan yang bertali arus visitors datang ke blog aku, jugak blog-blog lama, datangnya dari satu source ,

Forum CARI

 (http://mforum.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=762263&extra=page%3D1&page=97) 

yang aku tak ada permission nak masuk/baca. Sah lah ada orang yang memperkatakan pasal aku, blog aku. Susah jugak jadi artis pencen nih kan? Nasib baiklah ada Twitter follower aku yang tolong print-screenkan some of apa yang diforumkan. Aku tak kisah orang nak bercerita pasal aku, asalkan diaorang tak jentik telor aku, apa aku peduli, kan?

Aku berwibawa? Ekekekeke

Kau mampoo?

Elok jer aku ke kebun, hujan turun rintik-rintik, yang gayanya macam nak terus lebat. Aku tunggu jugaklah dalam seseminit dua, then aku decided nak balik masuk rumah aje lah. Dan elok jer aku mandi, (sebab tadi nya dah tukar ke pakaian kerja yang kotor motor, so kotor motor jugaklah badan aku), rintik hujan pun berhenti. Kalau masa tuh boleh buat sembahyang Istikarah, dah aku buat, pasal aku debating samada nak ke kebun atau tak. Tak ke kebun kalu, apa aku nak jawab kalau mak tanya nanti? Last-last aku ke kebun jugaklah.

Masa aku tengah meround tengok cili, aku terperasan yang kacang yang tumbuh sendiri dulu tuh, banyak yang dicabut. Aik, sapa yang curi nih? Tapi, kalau orang curi, tak kan dia bodoh sangat leraikan kat situ. So aku agak mak yang cabut kacang tuh, semalam kot. Semalam aku perasan yang mak bawak dua bag plastik berisi kacang, aku pelik jugak mulanya, haruslah mak nak kasi kat orang kot. Tak kisah, nak kasi orang, kasi aje lah, cuma apa pasal mak "tak berani" nak cabut kacang-kacang lain yang aku tanam? Instead mak cabut kacang "wakaf", kacang yang tumbuh sendiri. Kebetulan pulak kacang tuh tempatnya agak terselindung.

Kira ok jugak, dapatlah a few baris aku tanam kacang petang nih, laju jer aku buat kerja, lepas tanam aku mencabut kacang(aku biarkan aje, esoklah aku leraikan isi nya), then aku menyangkul buat batas.

Bertiga yang mengaji sama Ustaz Simon Cowell malam nih, termasuk EnBrunoMars, aku tak ada lah gemuruh sangat kali nih. Lepas Isyak ada Tahlil, dan lepas tuh ada jamuan mee/kuih.