Monday

Ahad - 24112013

Seawal pukul 7 aku dah ada kat blok Tadika (a few houses away dari rumah tempat tusyen), menunggu Teh tiba, then together with the helpers (pekerja Tadika), kitaorang memunggah barang ke dalam van. Part nak memindahkan barang dari parking lot sekolah ke stage, itu yang paling susah sekali sebab kena turun naik tangga. So tak heranlah masing-masing basah berpeluh. Event tuh mula pukul 11 tapi by 10 semuanya dah siap.

Happy aku dapat jumpa semua 25 orang budak yang dulunya anak murid aku. 70 orang yang "grad", so one third dari diaorang tuh aku kenal, dan mak bapak diaorang kenal aku. Macam popular jugak aku jadinya sebab ramai yang datang jumpa bertanya khabar, nak bergambar etc.

Memang happening lah event tuh, ramai parents yang stayed back pasal for the very first time majlis dibuat pukul 11 pagi, biasanya dibuat pukul 2 yang by the time selesai, dah malam.

Lepas tolong mengemas kerusi meja, aku mintak Kak Teh tolong hantar aku ke Bandar Country Home pasal aku nak ke KL. Nak menunggu bas kat Bandar Tasik Puteri, sampai malam pun bas tak ada kot, teksi pun susah. Dalam perjalanan tuh, sempatlah aku cerita kat Teh pasal "keadaan" aku, kitaorang gelak-gelak jer, Akak Teh ajak minum dulu sebab nak sambung cerita tapi masa tuh dah agak lewat. 

Tergamam jugak aku nak jawab bila Kak Teh tanya, "So, what is your plan actually?". Seriously, aku tak ada jawapan untuk persoalan macam tuh. Or rather, aku ada jawapan, and my jawapan would be, "I have no plans whatsoever". 

Bagi aku, plan is something yang kita rancang dan InsyaAllah akan kita laksanakan. Memang aku tak ada plan, tapi aku ada perancangan. Banyak perancangan aku. Bagi aku, perancangan is not a plan. Or rather "my perancangan" is not a plan. Sebab mungkin aku tak dapat laksanakan "plan" (kalaulah itu dinamakan plan) aku tuh. Masalah besar sekarang, siapa yang nak temankan mak kat kampung, kalau aku cuba untuk merealisasikan "plan" aku?

Aku tak ke Bangsar sebab member aku tak ada kat rumah, so aku bermalam kat tempat favorite aku, kat tempat masa mula-mula aku sampai Malaysia, lepas dideport dulu tuh. 

Aku online jer lah sepanjang malam, yang tak lah panjang sangat sebab aku tidur awal, kaki dan badan aku lenguh-lenguh sebab tadi buat kerja berat mengangkat barang ke sana sini.